Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@03:28:33 GMT

کودتای نافرجام نیرو‌های امنیتی در سودان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۷۸۶۹

کودتای نافرجام نیرو‌های امنیتی در سودان

«عبدالفتاح برهان» رییس شورای حاکمیتی سودان «جمال عبدالمجید» را به عنوان رییس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور جایگزین «مصطفی دمبلاب» کرد.

شورای حاکمیتی سودان خواستار تغییر ساختار نهاد اطلاعاتی این کشور شد.

خارطوم روز سه شنبه شاهد درگیری شدیدی بود. نیرو‌های یگان عملیات وابسته به سرویس‌های امنیتی این کشور با تیراندازی از مقرهایشان در مناطق مختلف پایتخت و بستن چند خیابان مهم این شهر شورش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پی این اقدام، نیرو‌های واکنش سریع وارد عمل شدند و با محاصره شورشیان آنان را وادار کردند تا سلاح‌های خود را به زمین بگذارند و تسلیم نیرو‌های نظامی شوند.

در همین حال برخی شاهدان عینی از شنیدن صدای تیراندازی‌های پراکنده در مراکز نظامی "الریاض" و "کافوری" که قبلا مسدود شده بودند و "سوبا" وابسته به نیرو‌های امنیت و اطلاعات سودان خبر دادند. این مناطق شاهد درگیری با استفاده از سلاح سنگین بود.

سرلشکر "محمدعثمان الحسین"، رییس ستاد نیرو‌های مسلح سودان از کشته شدن دو نیروی ارتش و زخمی شدن چهار تن دیگر در جریان درگیری با شورشیان وابسته به دستگاه اطلاعاتی این کشور خبر داد. وی گفت که نیرو‌های ارتش توانستند این شورش را با کمترین خسارت پایان دهند.

بر اساس گزارش‌ها، اعتراض از سوی برخی کارمندان ستاد عملیات وابسته به دستگاه اطلاعاتی نسبت به مبلغ پاداش پایان خدمت، درچهارچوب بازسازی سرویس اطلاعاتی موجب این شورش شده است.

کشور سودان سال‌ها در حاکمیت ژنرال "محمد عمر البشیر" قرار داشت تا اینکه وی ۲۲ فروردین سال جاری با دخالت ارتش این کشور سرنگون و پس از آن، ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سودان محمد عمر البشیر کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم

دکتر «جاک نریا» افسر ذخیره اطلاعات ارتش و مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوال مجری برنامه که استعفای رئیس اطلاعات ارتش را چگونه می توان توضیح داد، گفت: "در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم اول شکست هفت اکتبر و دوم شکست بعد از حمله دمشق و پاسخ ایران.

او گفت: به هیچ‌وجه کسی پیش‌بینی نکرده بود که ایران از سرزمینش به ما حمله کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصی
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • ناتوی ناتوان