Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز تهران، لحظاتی پیش آغاز شد.

مراسم نماز جمعه امروز تهران با حضور گسترده مردم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اهم محور‌های بیانات رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

ـ. همه برادران عزیز را دعوت می‌کنم و توصیه می‌کنم به رعایت تقوا؛ اگر نصرت الهی را می‌خواهیم در تقواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر توفیقات الهی را می‌خواهیم هدایت الهی را می‌خواهیم در تقواست. اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می‌خواهیم در تقواست و باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار دهیم. آنچه مهم است توصیه به تقواست. خود این حقیر بیشتر از شما محتاج این توصیه هستم. هرکدام به اندازه رشد خودمان تقویت را رعایت کنیم.

ـ. بحث من پیرامون آیه‌ای است از قرآن که توصیه می‌کند حضرت موسی را ایام الله را به یاد بنی‌اسرائیل بیاورد؛ یک احتمال این است که به وسیله ایام الله خدا را قیامت را به یاد آن‌ها بیاورد.

ـ. اهمیت ایام الله در اینجا معلوم می‌شود که موسی پیامبر عظیم الشان مامور است ایام الله را به یاد مردم بیاورد. ایام الله آیه هستند. نشانه راهند برای کسانی که دو صفت را دارند. صبّار یعنی کسی که سر تا پا استقامت و صبر است. اهل صبر و استقامت است. شکور یعنی کسی که نعمت را می‌شناسد و شکرگذاری می‌کند که عرایضی دارم در این مورد.

ـ. آیه بعد می‌فرماید حضرت موسی این دستور را عملی می‌کند. به یاد آن‌ها آورد نجاتشان از دست فرعونیان را. از دست قدرت ستمگر را، که چطور شما را نجات داد. این از ایام الله است. یکی از نمونه‌های ایام الله این است. وقتی که جوامع و انسان‌ها از دست ستمگر نجات پیدا می‌کند، بعد دنباله این ندای عمومی پروردگار است، یعنی با صدای بلند، خدای متعال به همه اعلام می‌کند که اگر شکرگذاری کردید ما آن نعمتی که به شما دادیم روز به روز افزایش خواهیم داد، زیاد خواهیم کرد، اما اگر کفران نعمت کردید. شکر را به جا نیاوردید مشکلات فراوانی است که برای شما پیش خواهد آمد.

ـ. بعد در آیه بعد نتیجه کلی از این مطالب را می‌فرماید؛ این که ما می‌گوییم شکرگذار باشیم نعمت خدا را از یاد نبریم، این خود شماست و الّا خدای متعال بی‌نیاز است. ایام الله مهم است. می‌خواهم در مورد ایام الله صحبت کنم. برای مردمی که صبارند و شکورند. اهل استقامت و صبرند. از میدان به اندک چیزی خارج نمی‌شوند و ایستادگی می‌کنند، شکورند یعنی اولا نعمت را می‌شناسند. تبعات پنهان و آشکار نعمت را می‌دانند. ثانیا قدرشناس نعمتند یعنی ارزش این نعمت و وزن این نعمت را می‌دانند. ثالثا بر اساس آن احساس مسئولیت می‌کنند. ببر اساس این نعغمتی که خدا داده احساس مسئولیت می‌کنند، بنابراین ملتی جمعیتی و قومی که بی‌صبر نیستند. این آیات سوره ابراهیم است که مکّی است، یعنی وقتی مسلمانان در اوج مبارزات و ایستادگی و مقامت در برابر جریان کفر قرار داشتند این آیات نازل شد بدانید خدای متعال ایام الهی دارد که شما باید شکرگذار باشید اگر شما از آنچه خدای متعال به شما داده به شما پیروزی خواهد داد.

ـ. این دو هفته‌ای که بر ما گذشت هفته پر ماجرا و استثنایی است ماجرا‌های تلخ، شیرین، حوادث درس‌آموز برای ملت ایران پیش آمد در این دو هفته. یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند. آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران و صد‌ها هزار نفر در بعضی کشور‌ها به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند این یکی از ایام الله است.

ادامه دارد ...

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | واکنش سردار جعفری به تذکر رهبر انقلاب درباره حجاب

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899044

دیگر خبرها

  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • ببینید | واکنش سردار جعفری به تذکر رهبر انقلاب درباره حجاب
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم