Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در طلیعه گام دوم انقلاب، نماز جمعه این هفته تهران به امامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای و با حضور گسترده مردم در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

مهمترین محورهای سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به این شرح است:

- اگر نصرت الهی را می‌خواهیم در تقوا ست، اگر توفیقات الهی و هدایت الهی را می‌خواهیم در تقواست، اگر فرج و گشایش در مسائل شخصی و اجتماعی را می‌خواهیم در تقواست؛ همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار کار خودمان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نماز جمعه آنچه مهم است توصیه به تقوا است.

- اهمیت ایام الله در آیات قرآن مشخص می‌شود و به موسی (ع) دستور داده می شود که ایام الله را به یاد مردم بیاورد؛ یکی از ایام‌الله وقتی است که جوامع، انسان‌ها و اقوام از دست قدرت‌های ستمگر نجات پیدا می‌کنند.

- خداوند متعال یاد آوری می کند اگر شکرگزاری کنید، ما نعمتی که به شما داده ایم را روز به روز زیاد می کنیم و اگر کفران نعمت کنید عذاب الهی و مشکلات فراوانی برای شما پیش خواهد آمد.

- این دو هفته ای که بر ما گذشت دو هفته پر ماجرا و استثنایی بود، ماجراهای تلخ ماجراهای شیرین حوادث درس آموز در این دو هفته برای ملت ایران پیش آمد.

 -آن روزی که ۱۰ میلیون در ایران و صدها هزار نفر در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده نیروی قدس به خیابان ها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادن «ایام الله» است.

- من عرض می‌کنم ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دسته قدرتی آورد این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ 

- آن روزی هم که موشک های سپاه، پایگاه آمریکا را در هم کوبیدن «ایام الله» است. 

- این روزها، روزهای نقطه عطف تاریخ هستند. روزهای تاریخ ساز هستند . روزهای عادی نیستند.

- این روزها تمام می‌شود اما تاثیر این روزها در منش ملت‌ها باقی می‌ماند. 

- این حوادث نشان می دهد که اراده الهی بر پیروزی این ملت است.
- کسی که دست قدرت خدارا نمی تواند در این حوادث ببیند و تحلیل های مادی می کند، عقب می ماند.

-ملت ما ملت شکرگزار است و در طول این سال‌ها همواره شکرگزار نعمت های الهی بودند.

-  مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند. آیا دست خدا را به وضوح نمی‌توان دید؟
- امپراطوری رسانه ای صهیونیسم سعی کرد که سردار ما را متهم به تروریسم کند، اما خداوند متعال صحنه را به عکس آنچه آنها می خواستند قرار داد.

- این ترور، رسوایی دولت آمریکا را رقم زد و آنها کسی که قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم در منطقه  بود را به شهادت رساندند.
- رئیس جمهور آمریکا اعتراف به ترور کرد. رسوایی از این بالاتر چه می شود؟

- نیروی قدس سپاه را به عنوان یکی مجموعه اداری صرفا نبینید، بلکه به چشم یک نهاد انسانی و دارای انگیزه های بزرگ و روشن انسانی مشاهده کنید. هرجا که به آنها نیاز باشد در آنجا حضور پیدا می‌کنند و کرامت مستضعفان را حفظ می کنند و خود را بلاگردان مقدسات می‌کنند.

- این نیروها با جان خودشان به کمک ملت های منطقه می‌روند و همین ها سایه جنگ و ترور را از میهن خودمان دفع می کنند.

- فریب خوردگانی که شعار نه غزه نه لبنان سر دادند، نه جان خود بلکه حتی راحتی و منافعشان را هم حاضر نشدند در راه ایران فدا کنند.

گفتنی است مردم مومن و ولایی تهران از دقایق ابتدایی امروز و پیش از بازگشایی درهای مصلای امام خمینی (ره)، برای حضور در نماز جمعه این هفته که به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود حاضر شده‌اند به گونه‌ای که خیابان‌ها و صحن شبستان مصلی در حال حاضر مملو از جمعیت است.

درهای مصلی از ساعت ۹ صبح به روی نمازگزاران باز و از ساعت ۱۰:۳۰ برنامه رسمی مراسم نماز جمعه آغاز شد.

در حال تکمیل ... 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

 چند روز پیش بود که مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری از تذکر به برخی مسئولان در مساله حجاب و بعد از حواشی پیش آمده بر سر برخوردهای گشت ارشاد، خبر داد. توئیتی که با هجمه ها و حملات زیاد به این عضو دفتر رهبری همراه شد و حامیان گشت ارشاد و لایحه عفاف و حجاب همزمان او را در فضای رسانه ای و مجازی زیر بار سنگین حملات خود بردند.   به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته اما سردار جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله سپاه این تذکر را تایید کرد و گفت؛« یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی طرح نور صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.»   سرلشگر جعفری   وی بیان کرد: «این تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.»   سرلشکر جعفری عنوان کرد: «آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.»   توئیت مهدی فضائلی در مورد تذکر رهبری به گشت ارشاد   اما در میان آنها که فضائلی را زیر بار نقد برده بودند، حسین شریعتمداری نیز حضور داشت. او در یادداشتی نوشته بود؛« این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟!برادر فضائلی عزیز! بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد