Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان روز جمعه در بازدید از پروژه سد سیاهو در شهرستان سربیشه افزود: ظرفیت سد سیاهو، ۱۷ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه سیاهو، دومین سد بزرگ استان است گفت: حجم آبی که در این سد ذخیره می‌شود، ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را سیراب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این سد در راستای مهار سیلاب‌ها و روان آب‌های منطقه احداث شده است. 

وی توسعه بخش کشاورزی را از مهمترین پیامدهای وجود این سد برشمرد و گفت: این سد در زمینه پرورش ماهی و آبزیان نیز ظرفیت خوبی است. 

معتمدیان تصریح کرد: در مورد استفاده از آب سد سیاهو در بخش صنعت شهرستان هم مطالعاتی در حال انجام است. 

وی افزود: دولت برای اجرای این پروژه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده و امیدواریم بتوانیم شاهد افتتاح این پروژه عظیم در دهه فجر باشیم. 

وی گفت: عملیات اجرای پروژه ساخت سد سیاهو که سدی خاکی با هسته رسی است، سال ۸۴ شروع شد و ان شاء‌الله در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد. 

استاندار خراسان جنوبی درخصوص جا به جایی روستای کندرود که در بالادست سد واقع شده است گفت: با پیگیری‌های حوزه عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان، مردم با جا به جایی روستا موافقت کرده‌اند. 

وی اظهار داشت: با اعتبارات و تسهیلات ویژه‌ای که به این بخش اختصاص یافته، مردم به زودی در روستای جدید که جانمایی هم شده، مستقر خواهند شد. 

سد مخزنی سیاهو به عنوان هشتمین سد خراسان جنوبی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری بیرجند و ۶۷ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سربیشه بر رودخانه سیاهو با مساحت حوضه آبریز سه هزار و ۲۸ کیلومتر مربع در دست ساخت است. 

این سد با هدف کنترل، تنظیم و ذخیره سازی سالانه ۴.۶ میلیون مترمکعب روان آب ساخته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز همچنین با مردم روستای کندرود دیدار و در نمازجمعه سربیشه شرکت کرد.

برچسب‌ها محمدصادق معتمدیان سربیشه خراسان جنوبی سدسازی منابع آبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سربیشه خراسان جنوبی سدسازی منابع آبی سربیشه خراسان جنوبی سدسازی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، استخر ژئوممبران دانشگاه در آخرین روز‌های فروردین ماه ۱۴۰۳ با ظرفیت ۱۲۰۰ مترمکعب سرریز از آب شد.


با توجه به وجود خشکسالی‌های پی در پی، و برای استفاده حداکثری از ظرفیت آب‌های سطحی، استخر ژئوممبران در محل پردیس شوکت آباد با هزینه‌ی حدود ۵۰۰ میلیون تومان احداث شد.


در پی بارش‌های بهاری، این استخر آبگیری و سرریز شد که آب سرریز شده در باغ آموزشی اناری دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت.


با جمع‌آوری یک میلیون و دویست هزار لیتر (۱۲۰۰ مترمکعب) آب باران در این استخر در حدود ۱۰۰ میلیون تومان در آبیاری فضای سبز دانشگاه صرفه جویی شده است.


آب جمع آوری شده در طول تابستان برای استفاده فضای سبز دانشگاه مورد استفاد قرار خواهد گرفت که موجب استفاده بهینه از آب‌های سطحی در فضای سبز دانشگاه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است