Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگاهی داریم به مسابقات اوپن استرالیا که اولین گرند اسلم سال دنیای تنیس است.

طرفداری- مسابقات اصلی اولین گرند اسلم سال از چند روز دیگر شروع خواهد شد و به همین منظور نگاهی داریم به گرند اسلم اوپن استرالیا.

مسابقات امسال شروع نشده، با حاشیه های مختلفی همراه بوده است. آتش سوزی بزرگ استرالیا مشکلاتی را برای برگزاری این رقابت ها به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی ستاره ها خواهان تعویق مسابقات شدند که با مخالفت مسئولان برگزاری مسابقات همراه بود. اکنون خبر رسیده است که داورها می توانند مسابقات را برای تنفس و استراحت بازیکنان متوقف کنند و همچنین احتمال بازی در ورزشگاه های سربسته نیز وجود دارد. همچنین قرعه کشی مسابقات سال 2020 نیز انجام شده است که در مطلبی جدا به آن اشاره کردیم. حال نگاهی جامع داریم به این مسابقات و جنبه های مختلف آن را بررسی می کنیم.

مسابقات اوپن استرالیا اولین گرند اسلم سال دنیای تنیس است. این مسابقات اولین بار سال 1905 برگزار شد و جالب است بدانید که تا سال 1988 روی سطح چمن برگزار می شد و از آن موقع به بعد تصمیم گرفته شد که این مسابقات در سطح هاردکورت انجام شود. ابتدا رنگ زمین های هاردکورت این مسابقات سبز رنگ بود و از سال 2007 رنگ این زمین ها به آبی تغییر پیدا کرد. مسابقات اوپن استرالیا در سال 2019 لقب پر تماشاگرترین گرند اسلم سال را به خود اختصاص داد. بیش از 780 هزار نفر در سال 2019 در این مسابقات حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد اولین گرند اسلم سال بودند. 3 ورزشگاه معروف استرالیا که بازی های مهم در آن برگزار می شوند عبارت اند از رود لیور آرنا، ملبورن آرنا و مارگارت آرنا که همگی دارای سقف متحرک هستند. 

ورزشگاه رود لیور

گرند اسلم اوپن استرالیا اولین گرند اسلم جهان تنیس لقب گرفت که در فضای سر بسته برگزار شد. شرایط نامناسب جوی و بارش باران باعث بسته شدن سقف ورزشگاه هایی می شود که در آن ها دیداری در حال انجام است. معمولا جوایز مالی این مسابقات هر ساله دچار تغییرات جزئی و کوچکی می شود. مجموع پاداش های نقدی مسابقات سال 2020 به 71 میلیون دلار استرالیا می رسد. بازیکنان برتر که نیازی به مسابقات مقدماتی ندارند، برای رسیدن به فینال باید در 6 بازی برنده شوند تا در بازی هفتم فینال را برگزار کنند. قهرمان این مسابقات در سال 2020 مبلغی حدود 6 میلیون و 400 هزار دلار استرالیا دریافت خواهد کرد. پاداش پیروزی بازی فینال به تنهایی 4 میلیون و 120 هزار دلار استرالیا می باشد. 

نواک جوکوویچ رکوردهای مختلفی را در این تورنمنت در دست دارد. تنیسور صربستانی تا به حال 7 بار قهرمان این مسابقات شده است که بیشترین تعداد قهرمانی در این گرند اسلم است. بعد از جوکوویچ روی امرسون استرالیایی و راجر فدرر، هر کدام با 6 قهرمانی در رده دوم قرار دارند. جوکوویچ با 3 قهرمانی متوالی از سال 2011 تا 2013، رکورددار قهرمانی متوالی این مسابقات نیز به شمار می رود. 2 تا از بازی های این گرند اسلم بسیار به یاد ماندنی و ماندگار شده است. احتمالا جاودانه ترین بازی این مسابقات مربوط به فینال سال 2012 می شود، جایی که نواک جوکوویچ بعد از 5 ساعت و 53 دقیقه از سد رافائل نادال گذشت تا رکورد طولانی ترین فینال یک گرند اسلم را بشکند. همچنین فینال سال 2017 نیز بسیار تماشایی بود. فینالی که باعث شد تا راجرر فدرر با شکست رافائل نادال بار دیگر قهرمانی در یک مسابقه گرند اسلم را تجربه کند. 

نواک جوکوویچ با 7 قهرمانی در اوپن استرالیا، رکورددار قهرمانی در این مسابقات است

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در خیابان لاله‌زار تهران؛ کجا آتش گرفته است؟

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903402

دیگر خبرها

  • ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در خیابان لاله‌زار تهران؛ کجا آتش گرفته است؟
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • تیم بزرگ باید در اروپا بازی کند، کاش برسیم! ‏
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان
  • استمرار بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربس
  • نامه خواندنی اینزاگی به هواداران اینتر