Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) خواهان مشروط شدن کمک‌های آینده آمریکا به افغانستان شد. تاریخ انتشار: 09:22 - 28 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۷۰۶

به گزارش خبرگزاری میزان، بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) خواهان مشروط شدن کمک‌های آینده آمریکا به افغانستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش سیگار که به کنگره آمریکا ارائه شده‌، پیشنهاد شده‌است تا کمک‌های آمریکا به‌صورت درست در افغانستان هزینه شوند و نیز وزارت‌خانه‌های افغانستان در این باره حساب‌ده باشند.

جان ساپکو، بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان که روز گذشته این گزارش را به کنگره ارایه می‌کرد، همچنین از چگونگی روند بازسازی افغانستان توسط آمریکا، توضیحات خواست.

وی تأکید کرد که عدم نظارت از پول‌ کمک شده آمریکا به افغانستان، سبب گسترش فساد اداری در این کشور شده‌است.

بازرس ویژه آمریکا، پذیرفته‌‎است که فرماندهان آمریکایی دربارۀ جنگ افغانستان به آمریکایی‌ها راست نگفته‌اند.

جان ساپکو، همچنین تأکید کرده‌است که کنگره آمریکا باید اطمینان یابد که واشنگتن پس از صلح احتمالی در افغانستان، چه برنامه‌ای دارد.

در همین حال، مک کول، یک عضو کنگره آمریکا می‌گوید که آمریکا از سال ۲۰۰۱ تاکنون در حدود ۱۳۲ میلیارد دلار را در بازسازی افغانستان هزینه کرده‌است.

وی گفت: «سیگار دریافته است که یک بخشی بزرگ این پول هدر رفته، دزدیده شده و نتیجه نداده است. بطور مثال 9 میلیارد دلار در مبارزه با مواد مخدر هزینه شده‌است، اما افغانستان امروز بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است.»

الیوت انگل، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرده‌است که با وجود خواسته‌های مکرر، تاکنون زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان را برای ارائه توضیحات علنی درباره گفت‌وگوهای صلح با طالبان، به کنگره نفرستاده‌است.

 

بیشتر بخوانید: سیگار: 4 دهه جنگ در افغانستان به مردم این کشور آسیب‌های جدی وارد کرده است سیگار: نیروهای افغانستانی در سه ماه هدف 30 حمله نفوذی قرار گرفتند

سیگار، در سال ۲۰۰۸ میلادی به منظور نظارت بر چگونگی روند بازسازی در افغانستان، از سوی کنگره آمریکا ایجاد شد.

این نهاد تاکنون از مصرف بیش از ۱۳۲ میلیارد دلار بیش از ۶۰۰ گزارش تهیه کرده‌است.

/انتهای پیام/

فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیگار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6089189

دیگر خبرها

  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • حضور سردار آزمون در تیم فوتبال رم مشروط شد
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد