Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها دراین مراسم، با بیان اینکه مردم همیشه به شهدا احترام می‌گذارند و در مقابل آن‌ها تواضع می‌کنند،گفت: شهیدان قله‌هایی هستند که از جامعه غفلت‌زدایی می‌نمایند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروز جوانان ما کتاب‌های خاطرات و زندگی‌نامه شهدا را مطالعه می‌کنند و بدان علاقه‌مند هستند، افزود: از نظر معرفتی نیز باید به این مساله توجه شود و کتاب‌هایی در این زمینه تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر شناخت شهدا عنوان کرد: لازم است راه و سلوک شهیدان برای مردم به ویژه جوانان که به شهدا علاقه‌مند هستند، بیان شود.

او دربخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان از شهید کاظمی نقل می‌کرد که اگر بخواهی، شهید بشوی، باید شهید باشی؛ از این‌رو ما باید شهید زندگی کردن و شهادت را از شهدا تمنا کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه شهدا در یک سیر و سلوک معنوی قرار دارند و معلمان بی‌نظیری برای نشان دادن راه و سلوک معنوی هستند و در امور اجتماعی به اوج ولایتمداری می‌رسند،عنوان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند که شهدا راه ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کردند.

 مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها یادآورشد: همان‌طور که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می‌تواند یک ملت و یک جهان را تکان دهد؛ فکر و معنویت شهدا نیز همین گونه است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه خدا درچشم شهدا عظمت دارد و غیر خدا در چشم ایشان خار است و به جان آن‌ها راه ندارد، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی از فرزندان شهیدان التماس می‌کرد که برای شهادتش دعا کنند.

او با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت بود و این مساله تاثیری در ایشان نداشت، عنوان کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر شهادت‌طلبی را در جامعه ما زنده کرد.

در این یادواره از خانواده‌های معظم شهیدان حاج قاسم سلیمانی، طلبه شهید حسن یزدانی، حمزه شهبا و احمد حسنی و نیز یکی از خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی درکرمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه جاری سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگرد‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد (عراق) به شهادت رسید.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری در پاسخ به این اقدام تروریستی و همچنین انتقام خون سردار سلیمانی و یاران شهیدش ده‌ها موشک بالستیک را به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

در جریان مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت تعدادی از هم‌وطنان جان باختند.

در این مراسم شرکت‌کنندگان، همزمان با نوحه‌خوانی مداحان و نواختن سنج و دمام، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام را تشییع و بدرقه و یک بار دیگر با آرمان‌های شهیدان تجدید میثاق کردند.

پخش فیلم‌های کوتاه درباره امام رضا (ع)، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شش دوره گذشته یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان و اجرای تئاتر درباره شهدا، سرود، شعرخوانی، دِکلمه و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

هفتمین یادواره ۱۴۰ شهید روحانی استان کرمان، با شعار «تکلیف‌مداری و مقاومت در دفاع مقدس و انتخابات» برگزار شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای روحانی کرمان سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در این مراسم گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 
سرهنگ آزادی نژاد افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود