Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@08:50:02 GMT

در پرداخت عیدی کارگران ناخن‌ خشکی نکنید !

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۷۶۹۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  علی اکبر سیارمه با تاکید بر پرداخت به موقع عیدی کارگران، گفت: برخی بنگاهها به دلیل شرایط اقتصادی یا نقدینگی کم قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نیستند و بعضا با مطالبات و حقوق معوق مواجهند ولی یکسری از بنگاهها نقدینگی مناسبی دارند و به طور مرتب و منظم حقوق کارگران خود را می‌پردازند که از آنها انتظار می‌رود ناخن خشکی نکنند و عیدی و پاداش کارگرانشان را یکماه قبل از پایان سال به حسابشان واریز کنند تا بتوانند از این مبلغ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برخی کارفرمایان سنوات کارگران را سالیانه می پردازند که توصیه ما این است که این سنوات را به شکلی به کارگران بدهند که بتوانند نیازهای خود را به موقع برطرف کنند و به شلوغی‌های آخر سال نخورند، چون در آخر سال برخی اقلام تورم خاص خود را دارند لذا بهترین زمان برای پرداخت عیدی و پاداش و سنوات کارگران این است که یکماه زودتر به آنها پرداخت شود.

 

این فعال کارگری حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برای سال  ۱۳۹۵ را یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان ذکر کرد و گفت: بر اساس قانون، میزان عیدی امسال کارگران حداقل دو برابر حقوق پایه یعنی سه میلیون و ۳۴ هزار تومان و حداکثر سه برابر حقوق پایه یعنی چهار میلیون و ۵۵۱ هزار تومان خواهد بود.

 

سیارمه تصریح کرد: قانون کار، برای پرداخت عیدی سقفی در نظر گرفته و بر اساس آن میزان عیدی نباید از سه برابر حداقل حقوق مصوب سال ۱۳۹۸ تجاوز کند. یعنی اگر کارگری دستمزد ماهیانه‌اش بیش از چند میلیون تومان بود سقف پرداختی در مورد او رعایت می‌شود و این سقف از آن جهت است که فاصله بیشتر نشود.

 

بر اساس قانون کار کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلف هستند به هر یک از کارگران خود در پایان هر سال، معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند؛ ضمناً به موجب تبصره یک ماده واحده مذکور، مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کارفرمایان کارگر اقتصاد جام نیوز عیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مولوی افزود: از فروردین ماه پرداخت حق تأهل به کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی به مبلغ ۵۰۰ هرار تومان الزامی است.
وی ادامه داد: پارسال از ۷ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی بازرسی شد که ۸۰ درصد مربوط به رعایت ایمنی در محیط کار بود.
مولوی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۹ هزار بازرسی در حوزه ارتقاء فرهنگ ایمنی کار انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • حال کارگران خوب است!
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران