Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@05:06:31 GMT

دستیابی محققان به نانو سوخت هیبریدی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۵۸۴۳۰

دستیابی محققان به نانو سوخت هیبریدی در البرز

سید امیر حسین زمزمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تحقیقاتی تولید نانوسوخت هیبریدی در ۲ نوع موسوم به «پی. پی .ام  ۹۰» و «پی. پی. ام ۱۲۰»  برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا  در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایع مختلف انجام شده است .

وی اضافه کرد: سوخت های سیال نانو هیبریدی کلاس جدیدی از سوخت هایی بوده که  مبتنی بر فناوری نانو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از این نوع سوخت ها در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و سایر صنایع م نقش موثری در پاکیزگی هوا دارد.

وی اظهار داشت: تیم پژوهشی نانوسوخت در پژوهشگاه مواد و انرژی این محصول جدید را تحت عنوان نانوسوخت هیبریدی تولید کرده است .

عضو هیات علمی  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: این یافته محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  دارای مشابه خارجی است اما نوع خارجی آن به عنوان یک افزودنی توسط شرکت های هلندی چند سال پیش نمونه هایی با نام «نانو ماکس» ساخته شد.

زمزمیان گفت: اکنون در حال مذاکره با  بخش نیروگاهی کشور هستیم تا به صورت آزمایشی این نوع سوخت در نیروگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و پس از کسب نتیجه نهایی ، تجاری سازی معرفی شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با بیان اینکه روند ثبت اختراع  این ۲ نوع سوخت درحال انجام است، گفت: کیفیت این نوع سوخت در آزمایشگاه  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  و وزارت نیرو  تایید شده است.

محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است.
آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.
پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان البرز انرژی علوم تحقیقات و فناوری فناوری وزارت نیرو قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۵۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس دولت سیزدهم گفت: همکاری با آفریقا مورد تاکید امام خمینی و همچنین مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. غربی‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: به رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی داشته و می‌توان ایران اسلامی را کشوری پیشرفته و فناور نامید. شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به تفاوت نگاه ایران به آفریقا به نسبت کشور‌های غربی اظهار کرد: همکاری با آفریقا مورد تاکید امام خمینی و همچنین مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. غربی‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دیدگاه حائز اهمیت است. تاریخ آفریقا نشان دهنده این است که بسیاری از کشور‌های غربی چگونه ذخایر آفریقا را چپاول کرده‌اند.

رئیسی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کارآمدی در آفریقا وجود دارد، بیان کرد: این باور ماست اگرچه غربی‌ها تبلیغ می‌کنند که خودشان می‌توانند دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارند، اما ما باور داریم که استعداد، دانش و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و توان دستیابی به بسیاری از عرصه‌ها را دارد.

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور