Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:41:44 GMT

۲۶ پایگاه برای کمک به سیل‌زدگان در همدان برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۰۰۱۵

۲۶ پایگاه برای کمک به سیل‌زدگان در همدان برپا شد

بهروز کارخانه‌ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مردم نوعدوست استان همدان تاکنون ۲۹ میلیون تومان برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان واریز کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کمک‌های غیرنقدی در پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر این استان جمع آوری می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ و تماس با شماره ستاره ۱۱۲ مربع متعلق به جمعیت هلال احمر، برای واریز کمک های نقدی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه ای نیازهای سیل زدگان را شامل پتو، موکت و زیرانداز غیرمستعمل، ست بهداشتی و مواد غذایی با حداقل ۶ ماه تاریخ مصرف عنوان کرد.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه های روستایی در حال بازگشایی هست اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که به جاده ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و ... آسیب زده است؛ افزون بر هفت هزار راس  دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان امدادرسانی همدان جمعیت هلال احمر مناطق سیل زده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان امدادرسانی همدان جمعیت هلال احمر مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان امدادرسانی همدان جمعیت هلال احمر مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: پایگاه گدار کبک و پایگاه نگین جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن ۱۴ اردیبهشت و به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان روز پرکاری را داشتند.
کیانی افزود: تیم عملیاتی گدار کبک در ساعت ۱۵:۳۰ پس از کسب خبری مبنی بر گرفتار شدن یک خانواده در حوالی چشمه زینل بلافاصله به منطقه اعزام شده و خانواده گرفتار در گل و لای را به مکان امن انتقال داد.
وی ادامه داد: تیم پایگاه نگین در ساعت ۲۰:۳۰ برای کمک به خانواده ای گرفتار به دشت کوثر حوالی گردنه حلوایی اعزام شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: در ساعت ۲۱:۱۸ تیم گدار کبک برای کمک به دو خانواده عشایری گرفتار در سیلاب به منطقه شمس آباد اعزام شد.
کیانی افزود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن تا پایان ۱۴ اردیبهشت ماه به ۱۶ نفر امداد رسانی کردند.
وی ادامه داد: در این عملیات ها ۳ دستگاه آمبولانس، به همراه ۱۰ نفر نجاتگر حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان زنجان در دستور کار است
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری