Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تصویب غار "کنه شه م شه م" مریوان به عنوان اولین اثر طبیعی، ملی استان کردستان خبر داد.

فریبا رضائی در گفت وگو با ایسنا گفت: غار کنه" شه م شه م" با مساحت 9 هکتار در اطراف روستای توراخ تپه شهرستان مریوان واقع شده است و به دلیل زیستگاه گونه ای از خفاش ها در لیست آثار طبیعی ملی، ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بر اساس میانگین کشوری، 10 درصد از مساحت هر استان به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت ثبت شده است و استان کردستان قبلاً دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش با وسعت 6.59 درصد از مساحت کل استان بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، بیان کرد: اکنون با تصویب این منطقه و دو منطقه پیشنهادی دیگر (منطقه حفاظت شده چلچه مه و سارال با مساحت حدود 90 هزار هکتار و اثر طبیعی ملی کانی برد بانه با مساحت 68 هکتار) در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست، سطح مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل در استان، به 5/9 درصد مساحت کل استان می رسد.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه، منطقه حفاظت شده بیجار ( قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده استان ) منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان سروآباد، یک پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی دریاچه زریبار مریوان و دو منطقه شکار ممنوع زرینه اوباتو و دشت بیلو در نزدیکی تالاب زریبار است.

  شایان ذکر است که "کنه شه م شه م" به معنی سوراخ و حفره ای است که خفاش در آن زندگی می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اثر طبیعی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل