Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهناز موحدی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: زنان ایلامی بیشترین آمار میزان سطح سواد عالی در بین زنان کشور بالای ۶ سال را در اختیار دارند.

ایلام همچنین رتبه پنجم کشور را از نظر زنان در محدوده سنی ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که بیانگر جوان بودن جمعیت زنان این استان بوده که باید برای استفاده از آن برنامه ریزی صورت گیرد تا اشتغال مناسب برای این افراد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اشتغال افراد فارغ التحصیل دانشگاهی باید به صورت برنامه ریزی شده ای مورد توجه قرار گیرد، با وجود این همه نرخ اشتغال زنان در استان ایلام بسیار پایین است و باید برای فراهم شدن زمینه آن اقدامی اساسی انجام گیرد.

مدیرکل برنامه ریزی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: انتصاب مدیران زن در دولت تدبیر و امید در استان ایلام مد نظر قرار گرفته و بر اساس آمار سال ۹۸ رتبه هشتم در انتخاب مدیران زن را دارد و از هر ۱۰۰ نفر مدیر ۱۰ نفر آنان زن هستند.

موحدی گفت: استان ایلام با توجه به ظرفیت های گردشگری، بحث اقلیمی و بوم گردی بهترین ظرفیت اشتغال را دارد که می توان در این زمینه برای زنان فرصت شغلی ایجاد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست خواستار راه اندازی مرکز مطالعات زنان و خانواده در دانشگاه ایلام شد و گفت: با توجه به وجود آمار باسوادی زنان باید از این ظرفیت در راستای توسعه همه بخش ها استفاده شود.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام نیز به ایجاد صنایع خلاق و نوآور و تهیه و تدوین سند آنها برای زنان استان اشاره کرد و گفت: استان ایلام دارای ۱۵ هزار بافنده زن  است و با راه اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور می توان به ساماندهی اشتغال برای افراد جوان کمک کرد.

سیدغلامرضا حسینی اظهار داشت: آماز زنان سفالگر، چیت باف، چرم دوز، نخ ریس و جاجیم باف استان ایلام به ترتیب ۲۰۰، ۱۰۰۰، ۵۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰ نفر است که ظرفیت خوبی را برای توسعه مشاغل صنایع دستی فراهم می کند.

برچسب‌ها ایلام استان ایلام معصومه ابتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام استان ایلام معصومه ابتکار ایلام استان ایلام معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت