Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار گلستان گفت: یکی از مشکلات ما تصرفات غیرقانونی و بی‌رویه در ناهارخوران و زیارت بوده و تخلفات بیداد می‌کند که در حال حاضر در کمیسیون‌های فراقوه‌ای مطرح می‌شود، اگر آن زمان کاداستر اجرا شده بود این اتفاقات رخ نمی‌داد. ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، میرمحمد غراوی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اظهارداشت: قوانین و مقررات به اندازه کافی وجود دارد و حتی برخی از این قوانین هر روز بیشتر می‌شود اما مهم اجرای درست قوانین موجود است که بتواند جلوی تخلفات را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قانون منع فروش و تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: زمانی که در کمیسیون‌های ماده 5 تغییر کاربری برای شهرها تصویب می‌کنیم اولین ایرادی که می‌گیرند و به آن استناد می‌کنند قانون منع فروش است. کسی درباه منع فروش این اراضی حساسیت ندارد اما درباره تغییر کاربری همه باید جواب بدهند.

40 ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌های کردستان تخریب شد440 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌های اردبیل شناسایی شد؛ تخریب 60 ساخت و سازساخت و ساز غیرمجاز در 400 هکتار از اراضی روستای زیارت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه قوانین متعدد کار را برای دستگاه‌ها سخت کرده است، افزود: باید تکلیف قوانین قبلی مشخص شود تا امکان سوء استفاده به برخی افراد داده نشود، متأسفانه نتیجه این روند افزایش پرونده‌ها و اطاله دادرسی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک اجرای طرح کاداستر است، ادامه داد: یکی از مشکلات استان ما نداشتن نقشه‌های حدنگار است. هنوز مشخص نیست چه زمانی قرار است تکمیل شود. بخشی از این مشکل به منابع اعتباری دولتی بر می‌گردد اما بخشی دیگر متوجه دستگاه‌های اجرایی است که قراردادهای جداگانه می‌بندند.

غراوی بیان داشت: مرجعی نیست که اطلاعات را بر روی جی‌آی‌اس پیاده‌سازی کند تا همه بتوانند دسترسی داشته باشند. باید جلوی اتلاف منابع را بگیریم. مهم‌ترین مشکل ما این است عدم وجود کاداستر سبب شده ساخت و سازهای غیرمجاز، بی‌رویه و تصرفات اراضی صورت بگیرد و دستگاه‌ها از زیربار مسئولیتی که دارند شانه خالی می‌کنند. به اداره‌ای مانند منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری‌ها و غیره می‌گوییم آنها مدعی‌اند نقشه دقیقی از نظر ثبتی و موقعیتی وجود ندارد.

وی گفت: یکی از مشکلات ما تصرفات غیرقانونی و بی‌رویه در ناهارخوران و زیارت است که در حال حاضر در کمیسیون‌های فراقوه‌ای مطرح می‌شود. اگر آن زمان کاداستر اجرا شده بود این اتفاقات رخ نمی‌داد و پرونده‌ها قابل رسیدگی بود و می‌شد پرونده‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز