Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:03:35 GMT

آبرسانی به سیل زدگان جاسک درحال انجام است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۳۹۴۷

آبرسانی به سیل زدگان جاسک درحال انجام است

مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت: این شرکت در نخستین اقدام، آب‌های بسته بندی شده را جهت توزیع روستاهای سیل زده جاسک ارسال کرد و همچنین با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود تعداد هفت دستگاه تانکر توزیع آب سیار نیز به این مناطق اعزام شده تا نیاز آبی مشترکان کاهش یابد.

امین قصمی عصر شنبه درتشریح اقدامات و کمک رسانی به مناطق سیل زده جاسک افزود: شرکت آب وفاضلاب هرمزگان همچنین چند تیم تخصصی را به صورت شبانه روزی در شهرستان جاسک مستقر کرده است تا آبرسانی به روستاها و شهرهای زیرپوشش به پایداری لازم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: از زمان حضور تیم‌های تخصصی این شرکت در مناطق سیل زده، سه حلقه چاه اضطراری در دشت جگین و چاه آب روستایی مجتمع غرب شهرستان واردمدار شده است.

مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان گفت: دراین مدت همچنین عملیات سرویس، آماده سازی و راه اندازی مجتمع‌های گابریک، کاشی و سدیچ جاسک توسط گروه آبفای استان انجام شده است.

وی یادآورشد: با تلاش‌هایی شبانه روزی صورت گرفته الکتروپمپ‌های غرق شده اسکله سدجگین نیز واردمدار شده و همچنین ایستگاه پمپاژ آب سد(جگین) و انتقال آن به تصفیه خانه جاسک انجام شد که با این اقدام مشکلات آبی موجود کاهش یافت.

قصمی گفت: میزان خسارت به تاسیسات آبی در منطقه سیل زده جاسک بالا بوده و تخریب راه‌های دسترسی نیز سرعت ترمیم شکستگی‌ها، راه اندازی مجدد پمپ‌ها و رفت وآمد ماشین آلات را به تاخیر انداخته است.

وی در ادامه با اشاره به خسارت‌های وارد شده به تاسیسات آبرسانی جگین گفت: پس از بازگشایی مسیرها، چاه شماره هفت دشت جگین نیز وارد مدار خواهد شد.

این مسوول از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سد جگین را رفع مشکلات پست برق عنوان کرد و گفت: میزان خسارت‌های وارد شده فراتر از انتظار بوده که این امر باعث شد تا بخشی از عملیات، زمان بیشتری صرف شود.

قصمی ادامه داد: تلاش برای وارد مدار کردن چاه‌های آب روستایی مجتمع غرب شهرستان جاسک ادامه دارد که امیدواریم با وجود حجم بالای خسارت وارد شده به سرعت واردمدار شود.

وی، همچنین از گل زدایی، شست وشو، سرویس، آماده سازی و راه اندازی کامل تمامی تاسیسات برقی و پست‌های برق مجتمع‌های آبرسانی روستایی جگین، گابریک، سدیچ، کاشی، روستاهای گزدان و ایستگاه پمپاژ سد جگین در روزهای آینده خبر داد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان همچنین به مسیر دسترسی ایستگاه پمپاژ جگین اشاره کرد و گفت: عملیات اصلاح و بهسازی پل و مسیرهای دسترسی به سد و ایستگاه پمپاژ جگین نیز در دستورکار است.

قصمیی به تامین تجهیزات کلرزنی و گندزدایی مجتمع‌های روستایی گابریک، سدیچ و کاشی نیز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد آب مناطق سیل زده به پایداری لازم برسد.

این مقام مسوول درپایان با اشاره به اینکه میزان خسارت‌های وارد شده به تاسیسات آب وفاضلاب هرمزگان در دست بررسی است، ابرازداشت: اقدامات لازم برای آبرسانی به مشترکان تا رفع کامل خسارت‌های وارده به تاسیسات آبی و عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده جاسک ادامه دارد.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان بویژه در جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک، بشاگرد، سیریک و میناب وارد شده است.
شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری و میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها خسارت سیل آب و فاضلاب مناطق سیل زده هرمزگان سیل جاسک پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل آب و فاضلاب مناطق سیل زده هرمزگان سیل جاسک خسارت سیل آب و فاضلاب مناطق سیل زده هرمزگان سیل جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود