Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:39:19 GMT

۳۲ پل باکسی در خراسان رضوی نصب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۶۵۲۵۷

۳۲ پل باکسی در خراسان رضوی نصب شد

ابراهیم نصری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر بروز سیل در مدت یاد شده نقاطی از راه‌ها و ابنیه فنی یا آبنماهای موجود در جاده‌های استان مسدود و تخریب شده و استفاده از آن غیر ممکن گردید لذا استفاد از باکس‌های بتنی یا قطعات مکعبی پیش ساخته بتنی به دلیل کیفیت، سرعت و سهولت در اجرا در دستور کار راهداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انعقاد قرارداد تهیه باکس بتنی پیش ساخته به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در سال گذشته و انعقاد قرارداد به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال در سال جاری از مهمترین اقدامات در این زمینه بوده که در این ارتباط تاکنون حدود هزار قطعه باکس بتنی با دهانه‌های یک تا سه متر خریداری شده و پس از حمل با امکانات راهداری یا مشارکت دیگر بخش‌ها ۳۰ آب رو، پل یا آبنمای باکسی با بیش از ۱۰۰ دهانه نصب شده است.
وی گفت: همچنین از اقدامات دیگر در این ارتباط تهیه باکس و اجرای آبنمای باکسی با ۱۰ دهانه سه متری در منطقه "بوری آباد" با هزینه بالغ بر هشت میلیارد ریال و تهیه باکس و اجرای پل باکسی با ۶ دهانه چهار متری در روستای "کلاته منار" مشهد با مشارکت آستان قدس رضوی می‌باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود: همچنین آبنمای باکسی با هفت دهانه چهار متری در نزدیک روستای پسکمر سرخس، آبنمای باکسی شوریجه با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، آبنمای باکسی جعفرآباد تربت‌جام با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و آبنمای باکسی جوزقان با اعتبار پنج میلیارد ریال از پروژه‌های در دست ساخت با استفاده از باکس‌های بتنی است.
وی ادامه داد: در حوزه فعالیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه، هزاران پل و محل عبور آب از عرض جاده یا "آب رو" وجود دارد و شمار پل‌ها و آب روهای موجود در جاده‌های استان بیش از ۲۳ هزار دستگاه برآورد می‌شود.
وی گفت: وجود نقاط سیل خیز در حوزه استحفاظی خراسان رضوی، این استان را از نظر بروز خسارت ناشی از سیل بسیار مستعد کرده و پیشگیری و بازسازی مناطق خسارت دیده از سیلاب با استفاده از پل‌های باکسی از مهمترین اقدامات این اداره کل است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها مشهد راهداری سیلاب خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد راهداری سیلاب خراسان رضوی مشهد راهداری سیلاب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی