Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان عالی کشور رسیدگی به پرونده‌ها در سازمان قضایی نیروهای مسلح را دارای حساسیت، ظرافت و تدبیر خاص برشمرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در جلسه قضایی قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران با اشاره به حساسیت رسیدگی به پرونده ها در دادسراها و دادگاه های نظامی گفت: در رسیدگی های سازمان قضایی نیروهای مسلح از یک طرف باید با فرد متخلف برخورد و احقاق حق شود، ثانیاً به اقتدار و روحیه نیروهای مسلح لطمه ای وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد: رسیدگی به این گونه پرونده‌ها، یک ظرافت و تدبیر خاصی را می طلبد تا افرادی که مفید نیستند در دستگاه باقی نمانند و خدشه ای هم به قدرت نیروهای مسلح وارد نشود.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه باید در مقابل مردم تواضع داشته باشیم و به آنها خدمت کنیم، گفت: تجربه سی و چند سال خدمت من در دادگاه و قسمت‌های مختلف قضایی این است که هیچ چیزی مفیدتر ازخدمت به مردم نیست.

وی افزود: خدمت به مردم ابعاد مختلفی دارد و تنها رأی دادن به حق و رفع ظلم نیست بلکه اخلاق خوب در برخوردها و بها دادن به مردم نیز شرط است و باید آنها را در نظر بگیریم.

مرتضوی تصریح کرد: وقتی می خواهیم برای پرونده ای تعیین وقت نماییم فکر کنیم که به چه چیزهایی نیاز داریم و کارشناسی ها و استعلام هایی که نیاز است صورت بگیرد و پرونده آماده صدور رأی شود تا از رفت و آمد مکرر اصحاب دعوی جلوگیری کنیم چون باعث خوشبینی مردم به دستگاه قضایی می شود.

وی با تأکید بر اینکه قاضی در احقاق حق باید جسارت داشته باشد، گفت: اگر قاضی در موقع قلم زدن ترس داشته باشد در خیلی جاها نمی تواند احقاق حق کند، قاضی باید ابتکار داشته باشد و به هر نحوی که شده پرونده را از بن بست خارج نماید.

مرتضوی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به حکم امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: زمانی که در مقابل پروردگار قرار می گیریم، انصاف این است که شکرگذار نعمت خدا باشیم و زمانی که در مقابل مردم قرار می گیریم حقوق آنها را رعایت نماییم.

وی افزود: برخی مواقع نزدیکان و آشنایان ما، از این موقعیت سوءاستفاده کرده و به مردم ظلم و حقوق دیگران را پایمال می کنند و می گویند ما آشنا و فامیل فلان مقام و مسئول هستیم.

در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن خیر مقدم به رئیس دیوان عالی کشور، گزارشی از فعالیت های این سازمان ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: دستگاه قضایی هم‌سنگر نیروی‌های نظامی- امنیتی و دستگاه‌های اجرایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکم‌فرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر برگزار می‌شود عنوان کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

انتخابات ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک است

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد عنوان کرد: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، گفت: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت:  برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان اعلام کرد: 300 قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر