Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان لبنانی امروز (شنبه) در اعتراض به تشکیل نشدن دولت کشورشان در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، صدها لبنانی عصر امروز در مناطق مختلف بیروت ازجمله میدان "الدوره"، برج "حمود" و میدان "النجمه" تظاهرات کردند.

معترضان لبنانی شعارهایی را علیه نظام کشورشان سر دادند و خواستار تشکیل یک دولت مستقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان معترض لبنانی همچنین به تأخیر افتادن تشکیل دولت کشورشان و ادامه سیاست سهم خواهی را محکوم کردند.

در همین راستا، رسانه‌های لبنانی از تجمع صدها شهروند معترض لبنانی دیگر در مقابل پارلمان این کشور خبر دادند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیت و ضد شورش لبنان به منظور ممانعت از ورود معترضان به مقر پارلمان این کشور موانعی را در مقابل ورودی ساختمان پارلمان نصب کردند.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که درپی استفاده نیروهای ضد شورش لبنان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان، درگیری‌هایی میان آنها شکل گرفت.

حساب کاربری "نیروهای امنیت داخلی" لبنان در توییتر نیز با انتشار پیامی از حمله شدید معترضان به نیروهای امنیتی در مقابل یکی از ورودی‌های پارلمان خبر داد و از تظاهرکنندگان صلح جو خواست تا به منظور حفظ امنیت‌شان از محل درگیری‌ها دوری کنند.

لبنان از ۱۷ اکتبر شاهد تحصن و تظاهرات‌ مردمی شهروندان این کشور است که خواستار بهبود اوضاع معیشتی، مبارزه با فساد و محاکمه فاسدان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت: اعتراضات و بازداشت‌ها تقریبا در تمام بخش‌های آمریکا رخ داده است. اما اعتراضات ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس بیش از همه توجهات را جلب کرده است زیرا که اوایل روز پنجشنبه به وقت محلی با حمله پلیس ضدشورش به معترضان صحنه‌های پرآشوبی در آنجا ثبت شد.

صدها نفر از معترضان در دانشگاه کالیفرنیا از دستور پلیس برای ترک محل اعتراضات خودداری کرده و زنجیره انسانی تشکیل دادند. پلیس نیز برای سرکوب آنها از بمب‌های صوتی استفاده کرد.

مقام‌های پلیس کالیفرنیا اعلام کردند که در سرکوب این اعتراضات دستکم ۲۰۰ تن بازداشت شدند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خیزش دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های این کشور و بدون اشاره به اینکه این دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه معترض هستند، مدعی شد: هرچند در آمریکا حق بیان اعتراض وجود دارد اما جایی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

وی افزود: من درک می کنم که مردم (آمریکا) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می کنیم، اما این (مساله) باید بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.

بایدن معترضان (هواداران ملت فلسطین در برابر جنگ غزه) را متهم کرد که موجب ترس و ارعاب دیگران شده و گفت که آمریکا کشور بی قانونی نیست.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس