Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاح با اشاره به اینکه تحریم ها اثری بر فعالیت و عملکرد بنیاد مستضعفان ندارد، گفت: در جریان تحریم‌ها هیچ وقفه‌ای در فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد وارد نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پرویز فتاح شب گذشته (شنبه 28 دی) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به تشریح اقدامات بنیاد مستضعفان برای کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور پرداخت و با اشاره به اینکه این بنیاد با تمام توان در خدمت سیل زدگان سیستان و بلوچستان است در توضیحات خود درباره دامنه ای از مناطق درگیر سیل گفت: وسعت سیل سیستان و بلوچستان به حدی بود که از غرب به استان هرمزگان و از شمال به استان کرمان تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز نخست امداد رسانی حدود ۳۰۰ هزار بطری آب معدنی به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد، مضاف بر این تعداد اعلام کردیم که تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز این استان با بنیاد مستضعفان خواهد بود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در توضیح بیشتر درباره خدماتی که تاکنون برای مناطق سیل زده انجام شده است به ارسال 5 هزار بسته حمایتی اعم از غذا و وسایل لازم برای خانوار‌های خسارت دیده اشاره کرد و ادامه داد: در روز نخست امدادرسانی حدود 5 هزار تخته چادر و پتو از طریق هلال احمر برای سیل زدگان ارسال شد.

 

وی درباره بازسازی این مناطق اینگونه توضیح داد که وظیفه تأمین تمام سیمان مورد نیاز به منظور بازسازی و ساخت مسکن و سرپناه سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان به صورت رایگان با بنیاد مستضعفان است.

 

وی در ادامه این برنامه خبری به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت هایی که بنیاد مستضعفان از تاریخ تاسیس تاکنون انجام داده است پرداخت و با ذکر این موضوع که بنیاد مستضعفان سازمانی هم سن و سال انقلاب است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اموال درباریان که متعلق به مردم بود را در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دادند تا این اموال، حفظ و با مدیریتی صحیح اداره و بازسازی شود، زیرا بخش اعظم کارخانجات و تولیدی‌ها متعلق به درباریان بود که البته پس از قرار گرفتن در اختیار بنیاد در طی دوران به مردم و بخش خصوصی واگذار شده است.

 

فتاح با اشاره به اینکه این بنیاد قصد دارد در پایان امسال از محل درآمد‌های خود رکورد ۳۵ هزار میلیارد تومانی را به ثبت برساند، گفت: این رقم معادل همه درآمد و فروش تمامی زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان محسوب می‌شود و با در نظر گرفتن بودجه کل کشور؛ درآمد بنیاد حدود یک و هفت دهم درصد است و این در حالی است که درآمد بنیاد نسبت به درآمد ناخالص داخلی حدود یک درصد است و طبق درآمد نسبی حدود ۳۵ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان، سود این مجموعه 20 درصد معادل هفت هزار میلیارد تومان است و بنیاد متشکل از ۱۶۹ شرکت فعال، مالیات پرداخت می‌کند، زیرا تمام شرکت‌ها و مجموعه‌های ذیربط به ثبت رسمی رسیده اند.

 

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این بنیاد از سال ۹۷ تاکنون حدود ۶۹۷ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است، گفت: برای سال آینده هم بنیاد باید حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کند. حدود ۵۰ درصد مالیات‌های بنیاد صرف بازسازی و نوسازی و سرمایه گذاری‌های جدید می‌شود.

 

فتاح در ادامه با اشاره به فعالیت های این بنیاد در حوزه محرومیت زدایی گفت: بنیاد مستضعفان با تکیه بر توانایی و فعالیت‌های بنیاد علوی در راستای محرومیت زدایی گام بر می‌دارد، وظیفه این بنیاد؛ عملکرد کمیته امدادی نیست و باید ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی کند. با توافقات و قرارداد‌های مابین بنیاد و سازمان بهزیستی، طرح ۱۴ هزار واحد مسکونی آغاز شد و سال آینده به اتمام می‌رسد و پس از اتمام این طرح؛ همه خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر مشکل مسکنشان برطرف می‌شود.

 

وی ارائه ۸۵ هزار سند زمین از اسناد علوی به روستاییان را از دیگر اقدامات عام المنفعه بنیاد مستضعفان عنوان کرد و افزود: در مناسبت دهه فجر امسال حدود هفت هزار فقره سند دیگر هم به روستاییان واگذار می شود.

 

فتاح در بخش دیگری از این برنامه خبری با تاکیدب ر اینکه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نکرده است، گفت: حدود سه سال قبل برای احداث فولاد، ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته ایم و معادل ریالی آن را هم بر می‌گردانیم، ولی آن موقع همه می‌گرفتند اما در زمانی که ارز در بازار آزاد گران شد، به هیچ وجه بنیاد از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده و نفعی نبرده است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به هماهنگی هایی که از سوی بنیاد با بورس صورت گرفته نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در راستای چابک سازی حدود ۳۱ شرکت از زیرمجموعه‌های بنیاد را وارد بورس کردیم، گفت: ۱۰ شرکت دیگر هم در حال ورود به بورس است و این به معنای شفاف سازی عملکرد شرکت‌های بنیاد است و شرکت‌های بورس و فرابورس به این خاطر از عملکرد بنیاد رضایت کافی دارند.

 

فتاح بر این نکته نیز تاکید داشت که تحریم ها اثری بر فعالیت و عملکرد بنیاد مستضعفان ندارد و در توضیح بیشتر در این زمینه گفت: در جریان تحریم‌ها هیچ وقفه‌ای در فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد وارد نشده است و طبق فرموده مقام معظم رهبری، اگر قوی باشیم و وابستگی به خارجی‌ها را کم کنیم و با تکیه بر کالا و همت و توان ایرانی گام برداریم شاهد پیشرفت ملی هستیم.

 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این برنامه خبری به پروژه آزاد راه تهران – شمال اشاره کرد و با بیان اینکه اگر نگاه و تدبیر امروز را پیشتر می‌داشتیم سراغ آزادراه تهران - شمال نمی‌رفتیم، گفت: به تدبیر گذشتگان احترام می‌گذاریم و باید گفت در دولت فعلی تلاش‌های خوبی برای این طرح انجام شده است و کار این آزادراه تمام شده و فقط نورپردازی و خط کشی‌ها مانده است و به طور احتمال در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، زیرا بنیاد آماده افتتاح آزادراه تهران - شمال است.

 

فتاح با بیان اینکه آزادراه تهران - شمال یک ساعت در وقت مردم صرفه جویی می‌کند و سبب کاهش ۱۰ لیتری مصرف سوخت می‌شود، گفت: درآمد حاصله از عوارض این آزادراه هم صرف محرومان می شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از این برنامه به ارائه توضیحاتی درباره پرداخت حقوق و دستمزد‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان پرداخت و گفت: حقوق و مزایای تمام کارکنان شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد تا آذر امسال پرداخت شد و معوقه‌ای نداریم. اگر در این باره قصوری شکل گیرد از طریق محاکم قضایی بررسی خواهیم کرد.

 

فتاح همچنین درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی ساختمان پلاسکو و با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر از کسبه بخش ساختمان پشتی پلاسکو که در قسمت عقب قرار دارد و تخریب نشده قبول زحمت کرده اند که املاکشان را بازسازی کنند، گفت: از حیث حقوقی، بنیاد موظف به ساخت این بنا نبود زیرا سرقفلی این مغازه‌ها فروخته و چندین دست منتقل شده بود و خود بنیاد هم می‌توانست به عنوان یک مال باخته ادعای خسارت کند، اما با این حال بنیاد مستضعفان قبول کرد که ۱۵ طبقه این ساختمان را دوباره بسازد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اسکلت این بنا تا طبقه ۹ رسیده است، گفت: ادامه کار اسکلت تا فروردین ماه به پایان می‌رسد و براساس ضوابط و قولی که به کسبه داده شد، نیمه دوم سال آینده پلاسکو دوباره قابل بهره برداری است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد سردار سلیمانی رویداد ملی فهما شهادت سردار سلیمانی فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه مسجد طرح ملی فهما بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان پرویز فتاح فتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۶۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه روسای شهرستانی این بنیاد، مسئول کنترل وضعیت جسمانی و تامین نیازمندی‌های دارویی و درمانی والدین بزرگوار شهدا هستند، گفت: با آن دسته از روسائی که به هر دلیل در انجام این وظیفه مهم کوتاهی کنند، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

علی اکبر سلمانی در چهارمین جلسه منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در اهر گفت: والدین شهدا نیازمند دریافت خدمات سلامت با اقتضای سن، بیماری و وضعیت جسمی خود هستند و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که این خدمت، مبتنی بر شرایط روز این اعضای بزرگوار جامعه ایثارگری باشد و مسئول جمع آوری و پایش مستمر اطلاعات حوزه سلامت و همچنین تامین نیازمندی‌های دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی والدین شهدا روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات سلامت ایثارگران با اهتمام ویژه ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران متحول شده و ارتقاء یافته است، تاکید کرد: هم اکنون هیچ محدودیتی در تامین نیازمندی‌های توانبخشی و تجهیزات پزشکی والدین بزرگوار شهدا نداریم ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق پرستاری و یا پرداخت هزینه‌های درمان آنان تا ریال آخر، تامین است و لذا کوچک ترین کوتاهی در ارائه مطلوب این خدمات به پدران و مادران شهدا به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با درمان و تامین تجهیزات پزشکی و توانبخشی والدین شهدا با هیچ کس تعارف نداریم. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ها هر چقدر هم مشغله کاری داشته باشند، باید وقتی را اختصاص دهند تا اطلاعاتشان از وضعیت جسمانی والدین شهدا و سلامت آنان را به روز و کامل کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: اگر شاهد وضعیت نامطلوب درمانی پدران و مادران بزرگوار شهدا باشیم و یا گزارشی در این ارتباط واصل شود، با روسای بنیاد شهید شهرستان‌های مسئول، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

سلمانی یادآوری کرد: والدین بزرگوار شهدا پا به سن گذاشته‌اند و در شرایطی که هر روز وجود تعدادی از آنان را از دست می‌دهیم، باید برای تامین نیازمندی درمانی این گنج‌های گرانبها برنامه دقیقی داشته باشیم، مخصوصاً که در حال حاضر از نظر اعتباری و یا تجهیزات پزشکی مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه هدف از نشست‌های منطقه‌ای، تبادل اطلاعات و استفاده از نقطه نظرات همکاران است، اظهار کرد: بنیاد شهید خدماتی به خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران ارائه می کند اما گاه این خدمات در زمان مقرر به دستشان نمی‌رسد. در چنین شرایطی شاهد شکل گیری نارضایتی‌هایی هستیم که ما در ستاد استانی درصددیم از رهگذر این نشست‌ها، به بحث با یکدیگر بپردازیم تا این چالش و چالش‌های دیگر مرتفع شود.

وی ادامه داد: نتیجه آسیب شناسی سه نشست منطقه‌ای برگزار شده نشان می‌دهد خدمات رسانی‌های با تاخیر و به وجود آمدن نارضایتی‌ها، دو علت اصلی دارد؛ نخست اینکه روسا و کارشناسان بنیاد شهرستان‌ها دستورالعمل‌ها و بخشنامه های ابلاغی را مطالعه نمی‌کنند و دوم این که با همکاران ستاد استانی تعامل ندارند تا لااقل بواسطه این تعامل، ضعفِ ناآشنایی با مفاد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها پوشش داده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: در نشست‌های منطقه ای به دنبال محاکمه و یا مچگیری نیستیم بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد