Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:22:38 GMT

تصویر ناسا از جدیدترین کهکشان هستی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۷۱۸۶۱

تصویر ناسا از جدیدترین کهکشان هستی

سازمان فضایی آمریکا به تازگی تصویری از یک کهکشان جدید منتشر کرده که توسط تلسکوپ فضایی هابل تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ناسا، سازمان فضایی آمریکا به تازگی تصویری از یک کهکشان جدید منتشر کرده است.

این جسم روشن توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا تهیه شده و نام آن NGC ۱۸۰۳ است؛ این کهکشان در صورت فلکی جنوبی Picor قرار گرفته و بیش از ۲۰۰ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه پایه(به انگلیسی: Pictor) یکی از صور فلکی بسیار جنوبی است؛ پرنورترین ستاره آن آلفا سه پایه و بعد از آن بتا سه پایه که فاصله‌اش از ما ۶۲.۹ سال نوری است.

ستاره کاپتین نزدیک‌ترین ستاره به زمین در این صورت فلکی است با فاصله ۱۲.۷۸ سال نوری این ستاره یک کوتوله قرمز است.

هیچ نامگذاری جهانی مورد توافق همگان برای کهکشان‌ها وجود ندارد، چرا که بیشتر آنها پیش از اینکه مشخص شود آیا یک کهکشان است یا دیگر پیکرهای آسمانی، فهرست بندی شده‌اند. بیشتر آنها با مختصات آسمانی خود همراه با نام پروژه شناسایی می‌شوند، مانند HUDF, SDSS, 3C, CFHQS, NGC/IC که از مرسوم‌ترین اسم‌ها برای کهکشان‌ها هستند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ناسا سازمان فضایی کهکشان هابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه‌های اطراف سحابی حلقه

سحابی حلقه (M57) پیچیده‌تر از آن است که در یک تلسکوپ کوچک به‌نظر می‌رسد. حلقه مرکزی که به‌راحتی قابل مشاهده است حدود یک سال نوری وسعت دارد.
این نوردهی بسیار عمیق که تلاش مشترکی از داده‌های سه تلسکوپ بزرگ و مختلف را ترکیب می‌کند، رشته‌های حلقه‌ای گاز درخشان را که بسیار دورتر از ستاره مرکز آن گسترش می‌یابد، بررسی می‌کند.

این تصویر ترکیبی شامل نور قرمز ساطع‌شده از هیدروژن و همچنین نور مرئی و مادون قرمز است.

سحابی حلقه یک سحابی سیاره‌ای دراز است؛ نوعی سحابی که زمانی ایجاد می‌شود که یک ستاره شبیه به خورشید تکامل می‌یابد تا جو بیرونی خود را منفجر کند و به یک ستاره کوتوله سفید تبدیل شود.

این سحابی در فاصله ۲۵۰۰ سال نوری به سمت صورت فلکی شلیاق قرار دارد.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • حلقه‌های اطراف سحابی حلقه
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!