Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه کویتی عامل رسیدن سعودی‌ها به مقاصد شوم سعودی‌ها شده است و نمایندگان ایران با حفظ حق میزبانی باید صلابت فوتبال کشورمان را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نامه رسمی باشگاه الکویت کویت به کنفدراسیون فوتبال آسیا که در آن درخواست کرده بود تا بازی این تیم با استقلال ایران در زمین ثالث برگزار شود، آغاز ماجرایی بود که بهانه به دست کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهد و آن‌ها تصمیم بگیرند تا میزبانی تمامی نمایندگان ایران را سلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع با واکنش نمایندگان 4 باشگاه ایرانی همراه بود و آن‌ها جلسه‌ای با مهدی علی نژاد معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار کردند و در پایان این جلسه‌ای نامه‌ای به هیئت اجرایی AFC ارسال کردند. در این نامه بر این موضوع تأکید شد که اگر امتیاز میزبانی از باشگاه‌های ایرانی سلب شود منجر به انصراف نمایندگان کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

باوجود ارسال نامه باشگاه‌های ایرانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته برگزاری مسابقات این کنفدراسیون دیدارهای تیم‌های استقلال و شهر خودرو را برابر الکویت کویت و الرفاع بحرین در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود روزهای اول و دوم بهمن برگزار شود را از تقویم مسابقات حذف کرد.

این تصمیم بر این موضوع تأکید می‌کند که کمیته مسابقات AFC می‌خواهد دیدارهای نمایندگان ایران را در این فصل در زمین ثالث و در کشوری بی‌طرف برگزار کند و هنوز نظر مسئولان تغییری نکرده است. در این میان مسئله‌ای که روز گذشته به آن پرداخته شد این بود که امروز هیئت اجرایی AFC تشکیل جلسه فوری می‌دهد و درخواست ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد اما امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا تعطیل است و جلسه‌ای برگزار نمی‌شود. یکشنبه روز پایانی اعلام نظر هیئت اجرایی AFC درباره موضع کمیته مسابقات است و فردا نامه ارسالی نمایندگان ایران بررسی می‌شود و پاسخ آن داده خواهد شد.

روز گذشته امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال به خبرنگار ورزشی آنا گفت: هیئت اجرایی AFC پس فردا نشست فوری برگزار خواهد کرد و در خصوص موضوع «سلب امتیاز میزبانی از باشگاه‌های ایرانی» بحث خواهد کرد تا تصمیم نهایی گرفته شود. امکان دارد این بحث طولانی باشد و نتیجه آن در یک جلسه مشخص نشود. بنابراین پاسخ نهایی به نامه ارسالی باشگاه‌های ایرانی پس فردا مشخص و اعلام می‌شود.

با توجه به اینکه مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال نایب رئیس آسیای مرکزی و یکی از اعضای کمیته اجرایی AFC است انتظار می‌رود تا او بتواند رایزنی لازم را با همکارانش در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشد و بتواند حق میزبانی باشگاه‌های ایرانی را در این جلسه فوری حفظ کند.

نمایندگان فوتبال ایران در 4 سال گذشته در مصاف با تیم‌های عربستانی دیدارهای خود را در زمین بی‌طرف برگزار کردند و بهترین میزبانی را از تیم‌های دیگر کشورها داشته‌اند. بنابراین ادعای پوچ و واهی سعودی‌ها که فصل گذشته قصد داشتند با مشارکت امارات به هدف خود برای برگزار نشدن دیدارهای تیم‌های اماراتی در ایران شوند، امسال شیطنت جدیدی را به راه انداخته‌اند و این بار از کویت برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده کردند.

انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا بدون تردید تبعات مالی و محرومیت‌های زیادی برای فوتبال کشورمان به همراه دارد اما شکایت به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش CAS می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که احقاق حق برای باشگاه‌های ایرانی صورت پذیرد. نفوذ سعودی‌ها و ایادی آن‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شده تا سیاست در ورزش دخیل شود و هر بار اتهامات واهی و بهانه‌های پوچی برای آزار رساندن به باشگاه‌های ایرانی ساخته و پرداخته شود. باید مقابل این مسائل ایستاد تا صلابت و استقلال فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی حفظ شود.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال لیگ قهرمانان آسیا شهر خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند

  به کزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه ۱۴ اردیبهشت بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار شد، در این بازی موعود بنیادی فر؛ داور بین المللی فوتبال کشورمان به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی را برعهده داشتند.   قضاوت بدون نقص بنیادی فر و کمک‌های ایرانی‌اش باعث شد تا کمترین چالش برای آنها در جریان این دیدار حساس شکل بگیرد.   امید‌های ژاپن با برتری یک به صفر مقابل ازبکستان توانستند به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها برسند.

دیگر خبرها

  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند