Web Analytics Made Easy - Statcounter

پذیرا گفت: اکنون ۱۰۳ ایستگاه و دستگاه سنجش آلاینده ها در مشهد وجود دارد که کیفیت هوا، صوت، امواج الکترومغناطیس را سنجش می کند و در اختیار مجموعه های مختلف قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد پذیرا» امروز(۲۹ دی) در بازدید اصحاب رسانه از مرکز پالایش محیط زیست شهرداری مشهد ضمن گرامیداشت روز هوای پاک با اشاره به اینکه شاخصه های زیست محیطی در خدمت عدالت شهر است، گفت: اکنون ۱۰۳ ایستگاه و دستگاه سنجش آلاینده ها در مشهد وجود دارد که کیفیت هوا، صوت، امواج الکترومغناطیس سنجش می شود و در اختیار مجموعه های مختلف قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد افزود:در کنار سنجش هایی که اتفاق می افتد یک سری مطالعاتی هم انجام می شود چون برای هر نوع آلاینده باید اطلاعاتی داشته باشیم و اقداماتی را پیاده سازی کنیم و اگر بخواهیم کیفیت هوا را پیش بینی کنیم نیاز داریم سیاهه انتشار آلاینده های شهر بررسی شود.

 

وی ادامه داد:مطالعاتی را از سال گذشته شروع کردیم که تا نیمه بهمن سال جاری تحویل داده می شود همچنین بعد از تهران دومین شهر هستیم که این مطالعات را تمام می کند و امیدواریم بتوانیم با اطلاعات کامل در جهت کاهش آلودگی هوا تصمیم گیری کنیم.

 

پذیرا بیان کرد:اطلاعاتی که از ایستگاه‌ها برداشت می شود در مدل سنجش کیفیت هوا قرار نمی گیرد که برای سال آینده این برنامه را مد نظر قرار دادیم تا با خرید سخت افزارهای مورد نیاز بتوانیم پیش بینی کیفیت هوا را هم انجام دهیم.

 

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد اظهارداشت:در حال حاضر بر اساس اطلاعات دریافتی از هواشناسی مجموعه کیفیت سالمی هوای شهر اعلام می شود ولی در آینده بر اساس پیش بینی مدل هواشناسی شهری می توان کیفیت هوای شهر را که مختص مشهد است تعیین کرد.

 

وی ادامه داد: امسال تجهیزاتی را خریداری کردیم با این هدف که در اختیار عدالت شهری قرار بگیرد همچنین کیفیت سنجی اختراعات هم به صورت رایگان برای مخترعین انجام می شود.

 

پذیرا با بیان اینکه قانون هوای پاک در سال ۹۶ اعلام شد، گفت: امواج الکترومغناطیس یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد و اکنون دستگاههای سنجش هم در سطح شهر نصب شده است و اطلاعات مربوطه را به مرکز ارسال می کند.

 

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهری شهرداری مشهد افزود:استاندارد امواج صوتی ۲۸ وات بر متر مربع است که در مشهد حدود ۳ وات بر متر مربع بوده، همچنین ۱۰ ایستگاه سنجش امواج یو وی را در سطح شهر نصب کرده ایم که در نشانگرهای سطح شهر علاوه بر اعلام کیفیت هوا میزان اشعه یو وی(اشعه فرا بنفش) هم نمایش داده می شود.

 

وی بیان کرد:در سال گذشته ۳۹ هزار و ۵۰۰ مورد تخلفات زیست محیطی توسط گشت های ما اعمال قانون شده که ۷۰ درصد آن در رابطه با آلودگی هوا بوده و ۱۰ درصد برای آلودگی صوتی، ۵ درصد هم آلودگی نوری بوده است.

 

پذیرا با اشاره به اینکه طرح بررسی ذرات معلق و آزبست شهر در حال انجام است، ادامه داد: آلاینده اصلی شهر ذرات معلق کمتر از ۲و نیم میکرون است که باید شناسایی شود و برای آنها روش های پیشگیری خودشان را انجام داد، آزبست میزان سرطان زایی فراوانی دارد و سنجش آن یکی از نیازهایی است که ما به آن توجه داریم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی رویداد ملی فهما نماز جمعه مسجد فعالیت های مسجدی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سنجش کیفیت هوا روز هوای پاک آلاینده های هوا شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۷۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۵ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در ظرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق