Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات‌های دیپلماتیک ترکیه و روسیه امروز (یکشنبه) در حاشیه کنفرانس برلین درباره لیبی به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس او با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اردوغان در این نشست تاکید کرد: برقراری صلح در لیبی نیازمند برقراری آتش‌بس و توقف سیاست خصمانه خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین نیز در این نشست اظهار کرد: ترکیه و روسیه با دعوت به برقراری آتش‌بس در لیبی، گام بسیار مهمی برداشتند. نتوانستیم تمامی مشکلات مربوط به لیبی را در مسکو حل کنیم چرا که یکی از دو طرف از توافقنامه حمایت نکرد اما ما باید به راه ادامه دهیم.

رئیس جمهوری روسیه امروز برای شرکت در کنفرانس برلین درباره لیبی وارد پایتخت آلمان شد. در این کنفرانس کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر و کنگو و نیز فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر شرکت دارند. همچنین در این کنفرانس مسؤولان چهار سازمان بین‌المللی از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب حضور دارند.

اردوغان: توافق اس۴۰۰ تکمیل شد

رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین در برلین تاکید کرد، روسیه و ترکیه "قاطعانه" توافق سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ را با وجود فشار خارجی تکمیل کردند. او در سخنانش گفت: ما سال گذشته را به لحاظ روابط دوجانبه بسیار خوب ارزیابی می‌کنیم. به رغم این فشار، ما قاطعانه توافق اس-۴۰۰ را تکمیل کرده‌ایم.

رجب طیب اردوغان همچنین بر اهمیت پروژه مشترک ساخت یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه گفت: ما دیگر تجارت سنگین گذشته را با اسرائیل نداریم، آن دوره تمام شده است.

وی افزود: این موضوع را مدتی پیش وزیر خارجه کشورمان بیان کرده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: بر تلاشهایمان برای ارسال کافی و بدون توقف کمکهای انسانی به ملت فلسطین خواهیم افزود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: نتانیاهو تنها برای افزایش عمر سیاسی خود، حتی امنیت شهروندان خود و همه منطقه را به خطر انداخته است.

وی درباره پاسخ موشکی ایران به اسرائیل نیز گفت: درگیری اخیر بین ایران و اسرائیل سطح تنش در منطقه را به بالاترین حد خود برده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اردوغان: نتانیاهو مانند هیتلر است