Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: از دو سال گذشته برنامه‌های بین المللی شدن دانشگاه‌ها و جذب دانشجوی خارجی جزو اولویت‌های سند راهبردی دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، عبدالحمید علیزاده در سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی اظهار داشت: نکته بسیار مهم در بین المللی سازی آموزش عالی و جذب دانشجوی خارجی عملیاتی کردن استفاده از ظرفیت بالای اعضای هیات علمی در ایجاد ارتباط با دنیا و معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آموزش عالی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ الی ۱۳۹۴ روند جذب دانشجوی خارجی در کشور از مدل نقطه‌ای (محدود به چند دانشگاه قدیمی) به مدل خطی (گسترش یافته به تعداد بیشتری از دانشگاه‌های علاقه مندا) تبدیل شده است گفت: برای نهادینه شدن این روند نیازمند برنامه ریزی و همکاری فرا بخشی در کشور بر اساس مدل صفحه‌ای (مشارکت گستره‌ی وسیعی از فضای آموزش عالی کشور به صورت یک شبکه ملی) هستیم.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به رشد بالای پذیرش دانشجو از پنج کشور همسو گفت: دیپلماسی علمی کشور باید به گونه‌ای مدیریت و تقویت شود تا با سایر کشور‌ها نیز میزان تبادل دوسویه دانشجو افزایش یابد که این امر لاجرم نیازمند عزم و تعهد ملی مبتنی بر اسناد بالادستی موجود می‌باشد.

وی با اشاره به گردش مالی قابل توجه ۳۰۰ میلیارد دلاری جذب دانشجوی خارجی در دنیا گفت: برنامه جامعی لازم است تا ایران نیز بتواند سهمی از این درآمد را به خود اختصاص دهد چرا که دستاورد‌ها و توانایی‌های علمی کشور در طی سالیان اخیر بستر تقویت بین المللی شدن آموزش عالی را فراهم کرده است.

علیزاده با اشاره به فعالیت دبیرخانه فرابخشی جذب دانشجوی خارجی در اداره کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم گفت: مطابق آمار مهرماه سال ۹۷ بالغ بر ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند در حالی که ظرفیت ایجاد شده و توانایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور قطعا بیش از این تعداد است.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی با اشاره به تحولات دانشگاه‌ها در سطح دنیا گفت: امروز در جوامع پیشرفته علمی آموزش عالی در دنیا از مرحله توجه به دانشگاه‌های نسل سوم (مقوله علم ثروت ساز، شرکت‌های دانش بنیانو...) نیز فراتر رفته و امر مرجعیت اجتماعی هدف مهم نهاد دانشگاه در دنیای پیشرفته است.

وی با اشاره به دو رویکرد بین المللی سازی آموزش عالی در داخل و بین المللی سازی در خارج گفت: رویکرد‌های ما در اسناد ملی مشخص است، ولی در مرحله تبدیل رویکرد به تاکتیک و عملیاتی سازی نیاز به همگرایی بیشتری مابین دستگاه‌ها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان خارجی سازمان امور دانشجویان سند راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند

به گزارش قدس آنلاین، حساب ایکس اداره پلیس لس آنجلس به نقل از کلی مونیز سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳ نفر دستگیر شدند.

به گفته مونیز، در جریان یورش پلیس برای دستگیری دانشجویان هیچکس زخمی نشده و گشت زنی پلیس تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که دانشگاه کالیفرنیای جنوبی همراه با دانشگاه براون در رود آیلند متاثر از جنبش‌های دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های کلمبیا و یِیل، به اعتراض علیه تجاوزهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه برخاستند. دانشگاه‌های دیگر آمریکا نیز روز چهارشنبه در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم اسرائیل تحصن خود را آغاز کردند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده‌ها پلیس محلی و نیروهای ایالتی برای جلوگیری از تظاهرات دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند.

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود و برپایی چادر را نیازمند مجوز کرد، با این حال معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

گفتنی است؛ اعتراضات بی سابقه دانشجویان در آمریکا در حالی ادامه دارد که طبق آخرین گزارش رسانه های آمریکایی، تعداد شرکت کنندگان در این اعتراضات بسیار زیاد است و دولت آمریکا به دنبال کمک گرفتن از گارد ملی برای مقابله با دانشجویان معترض به کشتار جمعی در غزه است.

در همین حال، روزنامه عرب زبان رای الیوم در این باره نوشت: تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا در محکومیت کشتار جمعی علیه فلسطینیان روز به روز گسترده تر می شود؛ تظاهراتی که یادآور مخالفت ها با جنگ آمریکا علیه ویتنام است.

این رسانه افزود: شاید تظاهرات دانشجویان ضد کشتار جمعی علیه فلسطینیان در آمریکا، حادثه بسیار بارزی باشد که روز به روز گسترش می‌یابد و مانند گلوله برقی به سرعت در حال بزرگ شدن است. این تظاهرات به دانشگاه های تگزاس و کالیفرنیای جنوبی کشیده شده و پلیس آمریکا با آن مقابله و شماری از دانشجویان خشمگین را بازداشت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید