Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهور پیشین افغانستان گفت: هند بزرگترین دوست افغانستان است و سهم به‌سزایی در افغانستان داشته است، اما تأثیراتی که پاکستان می‌تواند در افغانستان بگذارد، بسیار بیشتر از هر کشور دیگری است. تاریخ انتشار: 10:10 - 30 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۸۴۳۸

به گزارش خبرگزاری میزان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان قانون اصلاح حق شهروندی موسوم به CAA را یک موضوع داخلی هند دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که با شبکه هندی timesnow مصاحبه می‌کرد، گفت: هند بزرگترین دوست افغانستان است و سهم به‌سزایی در افغانستان داشته است، اما تأثیراتی که پاکستان می‌تواند در افغانستان بگذارد، بسیار بیشتر از هر کشور دیگری است.

کرزی ادامه داد: ما خواهان رابطه بیشتر با هند هستیم و افغان‌ها ثابت کردند که بهترین دوست هند هستند، اما به پاکستان می‌گوییم که دوستی ما با هند قرار نیست ما را از ارتباط با دوستان پاکستانی منع کند.

وی با اشاره به روابط افغانستان و پاکستان تصریح کرد: هنگامی که شوروی به افغانستان حمله کرد، پاکستان میزبان هزاران پناهنده افغان بود، مردم پاکستان از ما با آغوش باز پذیرایی کردند.

 

بیشتر بخوانید: کرزی: افغانستان بدون روابط حسنه با پاکستان نمی‌تواند آرام باشد حامد کرزی بر حفظ روابط دوستانه ایران و افغانستان تاکید کرد

کرزی تاکید کرد: ما شکایات جدی علیه دولت پاکستان و نهادهای نظامی آنها داریم. دخالت در افغانستان، کمک به افراط‌گرایی و بسیاری موارد دیگر از جمله آنهاست.

/انتهای پیام/

فارس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان پاکستان کرزی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان