Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:02:47 GMT

افتتاح خط تولید نیمه‌صنعتی جلبک در مازندران

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۸۷۹۵۵

افتتاح خط تولید نیمه‌صنعتی جلبک در مازندران

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: خط تولید نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا روز سه‌شنبه یکم بهمن ماه امسال با حضور مسؤولان کشوری و استانی در مجتمع تحقیقاتی تولیدی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود.

واحد عبداللهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: خط تولید نیمه صنعتی جلبک اسپیرولینا روز سه‌شنبه یکم بهمن ماه امسال باحضور مسؤولان کشوری و استانی در مجتمع تحقیقاتی تولیدی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطالعه روی تولید جلبک اسپیرولینا از سال ۹۳ در جهاد دانشگاهی مازندران شروع شده است، افزود: از سال ۹۶ تولید جلبک از فاز مطالعاتی خارج شده و تاکنون پایلوت فاز نیمه‌صنعتی آن در حال اجرا است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه این نهاد توانست به دانش تولید اسپیرولینای با کیفیت و با پروتئین بالای ۷۰ درصد دست یابد، تصریح کرد: این پروژه دارای ویژگی خاصی است به این دلیل که تولید جلبک در فضای آزمایشگاهی بوده ولی جهاد دانشگاهی مازندران توانسته به دانش  بهینه سازی کشت جلبک در استخرهای خارج از ازمایشگاه برسد.

این مسؤول بیان کرد: در حال حاضر تولید جلبک در ۱۰ استخر در متراژ ۶۰۰ متر در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی مازندران در حال اجرا است.

عبداللهیان ادامه داد: برای نخستین‌بار است در کشور که به دانش فنی سازگاری جلبک با محیط به میزان۶۰ کیلوگرم ماده خشک در ماه رسیدیم و اگر تولیدی است در محیط غیراستاندارد است.

وی درباره کاربرد جلبک، خاطرنشان کرد: جلبک موجب حذف آنتی‌بیوتیک و افزودن به خوراک دام و آبزیان برای تولید غذای سالم و ارگانیک، استفاده در مواد آرایشی، بهداشتی، به‌عنوان مکمل بهداشتی و غذایی و همچنین به‌عنوان رنگدانه طبیعی کاربرد دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اعلام اینکه امکان پیاده‌سازی فاز صنعتی این پروژه را داریم، خاطرنشان کرد: درصورت تحقق این مهم هم زمینه تولید آن در داخل کشور و همچنین زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید جلبک رئیس جهاد دانشگاهی مازندران عبداللهیان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۸۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران از ارائه خدمات سلامت این مجموعه در نمایشگاه سلامت شهرداری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل امینی هرندی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: نمایشگاه سلامت محور شهرداری با شعار «حال خوب ساختنی است» با حضور ۸۰ غرفه در موضوعات جوانی جمعیت و خانواده، سالمندی، گروه‌های مختلف دارای معلولیت در قالب تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و نیز گروه‌های جهادی و خیران از عصر روز شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه در بوستان لاله در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ۸ خدمت سلامت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران توسط کلنیک‌های «دندان‌پزشکی»، «آسم و آلرژی»، «درمان در منزل» (دم)، «زخم و لیزر» و «ارتقا سلامت» این مجموعه در نمایشگاه سلامت محور شهرداری ارائه می‌شود. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: خدمات سلامت توسط مجموعه درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران (یارا) ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران، امینی ادامه داد: همچنین گروه پژوهشی «سبک زندگی» سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درخصوص پایش سلامت، اقدام به طراحی یک پرسش‌نامه الکترونیکی کرده و از شهروندان تهرانی خواسته است به منظور پایش وضعیت سلامت به سوال‌ها پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی