Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، «سیدمرتضی میری»‌ در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح از حدود دو سال پیش و به ابتکار وزارت صنعت، معدن وتجارت کلید خورد و در ماه‌های گذشته با اعلام فراخوان به همه فروشندگان، درارتباط با این طرح و عملیاتی شدن آن اطلاع رسانی شد.

وی گفت: اجناس وارداتی باید در گمرک و اجناس داخلی باید در کارخانه این شناسه را دریافت کنند و روی محصول الحاق شود، ضمن اینکه برای اجناس تولیدی در سال‌های گذشته که در انبارها باقی مانده بود نیز فرخوان داده شد تا فروشندگان اطلاعات آنها را همراه با شماره سریال ارائه کنند تا در سامانه یادشده وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری تاکیدکرد: این شناسه در حقیقت یک کد رهگیری است و خریداران لوازم‌خانگی می توانند شماره سریال مندرج در آن را به کد دستوری #۷۷۷۷*۴* ارسال کنند و با تایید اصالت کالا، نسبت به خریدآن اقدام کنند.

وی یادآورشد: حدود ۲۲ ماه پیش و با ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور، با رشد قاچاق و کالاهای تقلبی در این دسته از کالاها روبرو شدیم.

رییس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی ایران تاکیدکرد:‌ چنانچه افراد متوجه تقلبی بودن اجناس خود پس از خرید شدند، می‌توانند با ارتباط تلفنی با سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، مراجعه حضوری به قسمت شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها یا مراجعه به اتحادیه لوازم خانگی، طرح شکایت کنند.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ پس از قطعیت تقلبی بودن جنس، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می شود و در یک هفته گذشته نیز دو فروشگاه بزرگ لوازم خانگی پایتخت به دلیل شکایت‌های مردمی پلمپ شده است.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۷۵۴ هزار دستگاه یخچال و فریزر از آغاز امسال تا پایان آبان‌ماه و رشد ۴.۵ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه این آمارها، در مدت یاد شده ۴۱۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد. این آمار در مقایسه با هشت ماهه پارسال ۲۱.۴ درصد رشد داشته است.

همچنین تا پایان آبان ماه تولید کولر آبی با رشد ۱۷.۹ درصدی به ۶۰۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسید.

تولید تلویزیون در این مدت رشد منفی را تجربه کرد و با کاهش ۷.۲ درصدی در مقایسه با هشت ماهه پارسال به ۴۴۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر یاسر جلیلی به خبرنگار ما گفت: یک دستگاه رادیولوژی سیار به مبلغ یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان، یک دستگاه کوتر اتاق عمل به مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان، یک دستگاه مانیتور سانترال بخش در شرف افتتاح استروک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین ۴ دستگاه ساکشن پرتابل و ۲ دستگاه الکتروشوک قلبی به ارزش تقریبی ۵۲۵ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان ۲۲ بهمن خریداری شده است.

وی افزود: علاوه بر مسجدسلیمان با توجه به حجم مراجعه بیماران شهر‌های همجوار به این بیمارستان خرید این تجهیزات خدمات رسانی را نیز شتاب می‌بخشد.

دکتر جلیلی در پایان از همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین مسئولان وزارت بهداشت جهت همکاری در خرید این تجهیزات تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک