Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید زادبوم» امروز (دوشنبه) در نشست هم‌اندیشی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در دنیا حدود پنج هزار و ۷۷۰ میلیارد دلار است و تلاش می شود با رفع موانع، سهم ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بخش خدمات می‌تواند پیشتاز صادرات باشد، تصریح کرد: امروز تمرکز در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه به همراه هند و چین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فرهاد نوری سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران هم گفت: تحریم و مشکلات بانکی موانعی را بر سر راه توسعه صادرات فنی و مهندسی ایجاد کرده که چنانچه پشتیبانی بانکی در کشور مقصد نداشته باشیم، پیش بردن پروژه‌ها سخت می‌شود.

وی افزود: تحقق صادرات مستقیم، به سرمایه‌گذاری مستقیم و مشترک در کشورهای هدف نیاز دارد، بنابراین حمایت از پروژه‌ها در این کشورها به نوعی تضمین می‌شود.

براساس آمارهای منتشر شده، ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور در ۹ ماهه امسال به ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

نوری تاکید کرد : حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی باید این بخش از یک سری ممنوعیت‌های صادراتی مستثنی شود تا بتوان در سال ۹۹ گام‌هایی برای توسعه صادرات در این بخش برداشته شود.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران هند چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران هند چین سازمان توسعه تجارت ایران هند چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­آمار‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که برای اجرای طرح احداث سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا،  ۱۸۰۰ نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند که ۴۰۰ نفر آن متخصصین ایرانی و ۱۳۷۰ نفر از کشور سریلانکا و دیگر نفرات از سایر کشور‌ها بوده‌اند.

مقصودی معاون منابع انسانی و پشتیبانی این طرح می‌گوید: در حین اجرای طرح تلاش کردیم که مباحث تخصصی مربوط به توان فنی و مهندسی را به مهندسان سریلانکایی منتقل کنیم تا زمانی که حضور ایرانی‌ها در سریلانکا پایان یافت، خودشان بتوانند نیروگاه و سد را مدیریت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • رییسی : برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در پیشرفت سریلانکا آمادگی داریم
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار