Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی ابراهیمی کارنامی ظهر دوشنبه در همایش روز ملی هوای پاک که با حضور محققان و کارشناسان در ساری برگزار شد، ریزگردها را یکی از چالش‌های مهم استان مازندران بیان کرد و گفت: اگر روند روبه رشد برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی و رودخانه‌ها متوقف نشود، با پدیده ریرگزد مواجه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه خشک شدن تالاب‌ها نتیجه‌ای جز ریزگرد نخواهد داشت، تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد تالاب بین المللی میانکاله در سال‌های اخیر خشک شد و می‌تواند منبعی اصلی برای تولید ریزگرد از جمله در نواحی شرقی باشد.

وی عدم رعایت حق آبه و سدسازی و برداشت‌های غیرمجاز را از جمله دلایل خشک شدن سطحی از تالاب میانکاله بیان کرد و گفت: باید برای حفظ این ذخیره گاه زیست کره و پیشگیری از خشکی آن تلاش کرد.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه افزایش آلایندگی در برخی شهرهای مرکزی استان لحظه‌ای و موقتی است، تصریح کرد: اگر آلودگی‌ها مدت زمان بیشتری ادامه یابد احتمال اعلام روز هوای ناسالم در این استان بعید نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران پیشگیری از بلندمرتبه سازی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، رفع معضل پسماند و زباله را از مهمترین دغدغه‌ها بیان کرد و با اشاره به فاضلاب برخی پلاژهای دولتی و حاکمیتی به خزر وارد می‌شود، گفت: متأسفانه فشار بر محیط زیست در این زمینه بسیار زیاد است.

وی میانگین تولید زباله و پسماند را در حدود یک کیلوگرم و بیش از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: هنوز نیروگاه‌های زباله سوز استان تکمیل نشده است.

کد خبر 4830600

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست مازندران هوای پاک قاسم سلیمانی بارش برف سردار سلیمانی تعطیلی مدارس شهرکرد بوشهر سیل سیستان و بلوچستان ایلام گرگان قزوین خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران دهه فجر بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش‌های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیر‌هایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب‌ها مناسب‌تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک‌ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت‌های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه‌های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد