Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم پایانی جشنواره «شعر فجر» در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مهدی قزلی - مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی - با اعلام این خبر به ایسنا گفت: با این‌که در ابتدا در حال بررسی برگزاری مراسم اختتامیه در تهران بودیم اما با توجه به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و آسیب دیدن هموطنان ما در این واقعه، تصمیم گرفتیم ظرفیت جشنواره شعر فجر را به این استان برده و اختتامیه را ۱۲ بهمن ماه در مرکز این استان برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این‌که هدف از این تغییر جلب توجه رسانه‌ها و اهالی ادبیات به خطه سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: می‌دانیم که مردم سیل‌زده این خطه، اولویت‌هایی همچون مواد غذایی، پوشاک، دارو و سرپناه نیاز دارند، ولی از آن‌جا که باور داریم هر کس در هر مسئولیتی باید رفتار حرفه‌ای داشته باشد و بهترین تصمیم را در حوزه‌هایی که نیاز است، اتخاذ کند، با بردن جشنواره شعر فجر به سیستان بلوچستان، علاوه بر برگزاری محافلی با شعرخوانی شاعران استان و دید و بازدید شاعران کشوری با علاقه مندان بومی حوزه ادبیات این مناطق، می‌خواهیم که توجه رسانه‌ها و اهالی ادبیات را به این خطه جلب کنیم.

قزلی همچنین گفت: ما با تجربیاتی که در دوره‌های گذشته به دست آوردیم، همانند محفل افتتاحیه دوازدهمین جشنواره «شعر فجر» که پس از زلزله کرمانشاه در شهرهای کرمانشاه و سرپل‌ذهاب برگزار شد، بر این باوریم که این توجه‌ها اگر با نیت خالصانه باشد، باعث بهتر شدن حال روحی مردم این استان می‌شود. برنامه‌های ادبی و هنری باید نسبت به اتفاقات پیرامون خودش در جامعه کُنش‌مند باشد و این کنش باید فعال باشد، نه منفعل. ادیب، شاعر و هنرمند اگر در کارش جدی باشد، باید نقش راهنما و توجه‌دهنده را برای مردم بازی کند. ما به نوبه خودمان و در حد ظرفیت خودمان برای ایفای این نقش راهنمایی فعال با توجه به آلام مردم سیستان و بلوچستان مخصوصاً در مناطق سیل‌زده‌اش، این تصمیم را گرفتیم.

دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره «شعر فجر» در پایان افزود: با اعلام فراخوانی از اهالی فرهنگ، ادبیات و عموم مردم درخواست کرده‌ایم، کتاب‌ها و اقلام فرهنگی خود را برای اهداء به کتابخانه‌های استان سیستان و بلوچستان برای بنیاد شعر و ادبیات داستانی بفرستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهدی قزلی جشنواره شعر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا در سیستان و بلوچستان 21 رکورد جدید ثبت کرد
  • ثبت ۲۱ رکورد جدید بارشی در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد