Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خورخه آرئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا که شب گذشته در راس هیئتی برای دیدار از کشورمان به تهران آمده است امروز با ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیداربا تشکر از ابراز محبت و همدردی مردم و دولت ونزوئلا پس از شهادت سردار سلیمانی و همچنین حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی و جانباختگان این حادثه دردناک ، از شهید سپهبد سلیمانی بعنوان چهره برجسته ای از مقاومت یاد کرد که حتی در دوره پس از شهادت هم الهام بخش مقاومت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور خود جوش مردم سایر کشورها و مناطق جهان در مراسم های گرامیداشت این شهید مقاومت و ابراز تنفر آنها از اقدام تروریستی دولت آمریکا،  حضور گسترده مردم کشورمان در مراسم تشییع این شهید و درخواست اقدام برای دفاع مشروع و همچنین سرخم نکردن در برابر زورگویی های رژیم آمریکا را برای همتای ونزوئلایی خود تشریح کرد.

ظریف همچنین با ابراز تاسف از حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، اقدامات فوری و روان کشورمان در ارائه تسهیلات به کشورهای دارای مسافر در این پرواز را تبیین کرد.

خورخه آرئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در شهادت سپهبد سلیمانی و همچنین جان باختن مسافران هواپیمای اوکراینی ، تاثیر بالای شهادت این شهید بزرگوار را در ونزوئلا و در بین مردم و خصوصا جوانان و در فضای مجازی تشریح و تاکید کرد معتقدیم به افتخار این شهید بزرگ میبایست بیش از پیش روابط دو کشور را گسترش دهیم.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در این دیدار همچنین همکاریهای دوکشور در موضوعات دو جانبه و بین المللی را مورد تبادل نظر و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 4830837 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران ظریف دولت ونزوئلا رژیم امریکا قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف انتقام سخت موشکی سپاه پاسداران ایران انتخابات 98 حسن روحانی شورای نگهبان مقام معظم رهبری امیرعلی حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در عربستان سعودی گفت که «پیشرفت قابل‌ توجهی» در رساندن کمک‌ها به غزه که اسرائیل شش ماه است آن را محاصره کرده است، حاصل شده است، اما به تعداد بیشتری نیاز است.

گروه‌های آژانس کمک‌رسانی بین‌المللی بارها نسبت به قحطی قریب‌الوقوع، به‌ویژه در شمال غزه، به دلیل عدم دریافت کمک‌های بیشتر در حالی که این سرزمین تقریباً تحت بمباران هوایی مداوم نیروهای اسرائیلی است، هشدار داده‌اند.

به نقل از ایسنا حداقل ۲۰ فلسطینی از جمله پنج کودک در حملات هوایی شبانه در رفح، جایی که تخمین زده می شود یک میلیون آواره در آن پناه گرفته اند، به شهادت رسیدند. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارزیابی قحطی در این سرزمین را نمی پذیرد.

بلینکن مدعی شد که ایران بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه است. او گفت که وقایع چند ماه اخیر به “شدیدترین تسکین ممکن” نشان داده است که دو مسیر ممکن در پیش است.

به گفته او، یکی از آنها «با تفرقه، ویرانی و خشونت و ناامنی دائمی همراه بود».

با این حال، او پیشنهاد کرد که نشست‌هایی مانند امروز نشان داد که کشورهای بسیار بیشتری در منطقه علاقه‌مند به راه دوم، یعنی «ادغام بیشتر، امنیت بیشتر، صلح بیشتر» هستند.

بلینکن گفت: “بسیاری از ما می خواهیم این مسیر را دنبال کنیم.”

بلینکن قرار است با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض سخنرانی کند و همچنین با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه و سایر نمایندگان منطقه قبل از سفر پیش بینی شده به اسرائیل در اواخر هفته، دیدار کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900967

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت