Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از سطح ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

عباس مؤیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که عمده آن در بخش توکهور-هشتبندی، مرکزی و سندرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به عملکرد ۵۰ تن در هر هکتار این محصول، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳۱۷ هزار تن محصول گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت شود.

وی تصریح کرد: کشت گوجه فرنگی در شهرستان میناب از اواخر شهریور ماه آغاز و از اواخر دی‌ماه برداشت آن شروع و تا اردیبهشت سال آینده ادامه می‌یابد.

مؤیدی خاطرنشان کرد: به‌دلیل عملیات به زراعی، نظارت مستمر کارشناسان ترویجی، آبیاری نوین و استفاده از بذر مناسب تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/۸۸۰۴۴

منبع: فارس

کلیدواژه: میناب کشت گوجه فرنگی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۹۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی