Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@23:19:57 GMT

مسری بودن ویروس ناشناخته چینی تایید شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۷۹۳

به گزارش روزنامه گاردین، ژونگ نانشان متخصص بیماری‌های تنفسی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان ملی چین که در مورد شیوع کروناویروس ناشناخته در این کشور تحقیق می‌کند، تأیید کرد که دو مورد از ابتلا به این بیماری در استان گوانگدونگ چین در اثر انتقال فرد به فرد ایجاد شده و کادر پزشکی نیز آلوده شده‌اند.

این ویروس که به ذات‌الریه شباهت دارد و مرگبار است ماه گذشته برای اولین بار در شهر ووهان چین کشف شد و تاکنون ۲۱۷ نفر در این کشور به آن مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات چین روز سه‌شنبه مرگ یک مرد ۸۹ ساله ساکن ووهان را در اثر ابتلا به این ویروس تایید کردند که تعداد تلفات را به چهار نفر می‌رساند.

مواردی از ابتلا به این بیماری در پکن، شانگهای و استان گوانگدونگ در جنوب چین تأیید شده است. این که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در چین به مناسب تعطیلات سال نو به سفرهای داخلی و خارجی روی آورند، به نگرانی‌ها درباره شیوع این بیماری در شهر و کشورهای دیگر دامن زده است.

به گزارش مقامات چین، تاکنون پانزده نفر از کادر پزشکی در ووهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که وضع یک نفر از آن‌ها وخیم است.

این ویروس مرموز که از همان خانواده کروناویروس مرگبار سارس است باعث بروز نوعی از ذات‌الریه در بیمار می‌شود. علائم این بیماری شامل تب و مشکلات تنفسی است، که به علائم ناشی از دیگر بیماری‌های تنفسی شباهت دارد و کار تشخیص را سخت می‌کند. تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن و کره جنوبی نیز گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در نشستی فوری دامنه و خطر شیوع این بیماری را در سطح بین‌الملل بررسی خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد