Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه "تایمز او ایندیا" روز سه شنبه به نقل از گزارش صندوق بین‌المللی پول نوشت، دلیل کاهش رشد اقتصادی هند تقاضای ضعیف داخلی، بحران در بخش مالی غیر بانکی، کاهش رشد اعتباری و همچنین رکود رشد اقتصادی در جهان است.

این سازمان تخمین زد، رشد اقتصادی هند برای سال ۲۰۲۰ حدود ۵.۸ درصد خواهد بود و در سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی هند به ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد افزایش خواهد یافت.

پیش از این بانک مرکزی هند رشد اقتصادی این کشور برای سال مالی آینده را ۵ درصد پیش بینی کرده بود.

هند جایگاه خود به عنوان سریع ترین اقتصاد در حال رشد را از دست می دهد

صندوق بین‌المللی پول همچنین اعلام کرد با توجه به تخمین های ارائه شده هند در دو سال آینده عنوان سریع ترین اقتصاد بزرگ در حال رشد را از دست خواهد داد.

این درحالی است که بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ حدود ۶.۱ درصد بوده است و تخمین زده می شود که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۶ درصد برسد.

در دو ماه گذشته دولت هند به منظور احیای رشد اقتصادی این کشور طرح های عمده ای مانند آزادسازی سرمایه گذاری مستقیم خارجی  برای بخش های منتخب ، اطمینان از انتقال اعتبار به موسسات غیر بانکی ، لغو مالیات های  بحث برانگیز  برای سرمایه گذاران خارجی، سرمایه بیشتر برای بانک ها و ادغام بزرگ  بانک ها  را به اجرا گذاشته است.

بر اساس داده های شرکت خصوصی "سی ام آی ای"، نرخ بیکاری هند در ماه جولای سال ۲۰۱۹  به ۷.۵۵ درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری در مدت مشابه سال گذشته ۵.۶۶ درصد بوده است.

پیش از این هند با رشد اقتصادی ۸.۲ درصد در چهار ماه پایانی ۲۰۱۸سریعترین رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده بود.

پس از کاهش رشد اقتصادی هند که عمدتاً ناشی از تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن اسکناس درشت و اعمال تعرفه مالیات بر خدمات و کالا بود، هند موفق شد دوباره در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۱۷ سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی جهان را از آن خود کند.

برچسب‌ها هند رشد اقتصادی اقتصاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند رشد اقتصادی اقتصاد هند رشد اقتصادی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود، گفت: در اواخر وقت این روز، سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی بر کشور، در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز، بارندگی ادامه خواهد داشت و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شاهد شدت داشتن بارش‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود و در اواخر وقت نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود و جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است.

وی گفت: طی روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود، طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه‌شنبه شمال خلیج فارس و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751290

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود