Web Analytics Made Easy - Statcounter

"محمدابراهیم الهی‌تبار" روز سه‌شنبه در قرارگاه مبارزه با سرقت در سرسرای جلسات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، افزود: در سال ۹۶ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۴۰ فقره سرقت و در استان ۶۸۰ مورد سرقت رخ داده است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۷ نیز این رقم در کشور به هزار و ۳۰۰ مورد و در کرمانشاه به هزار و ۱۰۰ مورد رسیده است که این آمارها نشان می‌دهد میزان وقوع سرقت در استان از میانگین کشوری کمتر است هر چند برای پیشگیری و کاهش این معضل اجتماعی باید بیشتر تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی تبار با بیان اینکه برای پیشگیری از بسیاری معضلات اجتماعی نیازمند مشارکت جمعی همه افراد جامعه و دستگاه های اجرایی هستیم، تصریح کرد: مقابله با پدیده سرقت که بسیار هم به ناامنی دامن می زند از عهده یک سازمان و یا دستگاه بر نمی آید و نیازمند عزم و تلاش جدی همه دستگاه هاست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه زمینه برای ارتکاب جرم در استان به خاطر مسایلی مانند بیکاری، حاشیه نشینی و سایر موارد وجود دارد، گفت: همه باید تلاش کنیم این زمنیه ها را یا از بین برده و یا برای محدود سازی آنها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس تاکنون توانسته اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مقابله با سرقت انجام دهد، گفت: در این میان نقش سایر دستگاه ها نیز باید تعریف و به آنها ابلاغ شود تا شاهد کاهش وقوع این جرم باشیم.

الهی تبار افزود: این دستگاه های اجرایی هستند که باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع سرقت به کار بسته و احساس مسوُولیت داشته باشند چرا که پلیس قادر نیست سر هر پروژه یا ساختمانی متعلق به ادارات و نهادها مامور بگذارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این پس شهرداری حق اعطای مجوز ساخت بدون احداث پارکینگ را ندارند و دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف به نصب دوربین در اطراف بیمارستان هاست.

وی گفت: اصناف نیز نسبت به نصب دوربین در کنار مجتمع های تجاری و طلافروشی ها اقدام و بانک ها نیز نسبت به تجهیز دوربین های خود اقدام کنند.

الهی تبار با بیان اینکه خوشبختانه امنیت استان کرمانشاه با تلاش پلیس و دیگر اعضای شورای تامین مناسب است، گفت: در اغتشاشات سال ۹۶ و امسال آشوبگران نتوانستند به مراکز حساس استان حمله و صدمه ای وارد کنند که این بیانگر اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث بوده است.

وی اظهار داشت: اگر کرمانشاه دچار ناامنی شود این معضل به مرکز کشور نیز کشیده می شود و تبعات آن برای همه افراد جامعه خواهد بود که خوشبختانه تاکنون شرایط به خوبی کنترل شده است.

وی در پایان از تلاش های پلیس در راستای امنیت بخشی در جامعه و استان مرزی کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: تلاش های شبانه روزی پلیس اجازه بسیاری از فعالیت های مجرمانه را گرفته است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه سرقت پلیس کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه سرقت پلیس کرمانشاه استانداری کرمانشاه سرقت پلیس کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه شاخص برخورداری روستاهای استان در صدور سند مالکیت روستایی ۶۹ درصد است افزود: تاکنون ۱۱۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده‌است. ولی اللهی افزود : گلستان در شاخص برخورداری از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد. وی ادامه داد: تعداد ۶۰۶ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است و امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه انجام شده بین بنیاد مسکن و بنیاد علوی، در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت سایر روستاهای استان باشیم. ولی‌ اللهی گفت: تثبیت مالکیت ، استفاده از اسناد بعنوان وثیقه بانکی و ارزش افزوده املاک از مزایای صدور سند مالکیت است.

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»