Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه، پیش بینی می‌شود امسال حداقل ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد به ارزش 4 تا 5 میلیارد دلار صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خداداد غریب پور در دهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران اظهار داشت: هدف از اعمال تحریم‌های شدید آمریکا در زمینه صنایع فلزی، قطع صادرات کشور است ولی این اتفاق عملی نشد و در عین حال شاهد رونق گرفتن صادرات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت افزایش سرمایه و توسعه بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی، گفت: تحقق این هدف با تعریف طرح های توسعه‌ای توجیه‌پذیر، عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: طی سال جاری شرکت فولاد مبارکه و شرکت ملی مس بیش از یک میلیارد دلار افزایش سرمایه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه شرکت های گل گهر و چادرملو طی سال آینده افزایش سرمایه خواهند داشت، عنوان کرد: سود سرمایه گذاری را صرف سرمایه گذاری در طرح های توسعه شرکت ها خواهیم کرد.

* ارزش سهام 280 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ در بورس

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش سهام شرکت های معدنی تحریم شده از سوی آمریکا به 280 هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم توانایی بانک ها در تامین مالی، رویکرد تامین نیازهای شرکت ها از محل سرمایه خودشان، رویکردی درست است.

وی با اشاره به اقدامات ایمیدرو در بخش های اکتشاف و زیرساخت، گفت: مجموع عملیات های اکتشافی ایمیدرو به 650 هزار کیلومتر مربع خواهد رسید. این برنامه ریزی موجب شد تا به ذخایر قابل توجهی به ویژه در ایران مرکزی دست پیدا کرده ایم.

وی تصریح کرد: با اکتشافات جدید و اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک، به طور حتم ظرفیت تولید سنگ آهن کشور افزایش خواهد یافت.

غریب پور اظهار داشت: نه تنها به دنبال اکتشاف علمی و به روز هستیم بلکه استخراج علمی را هدف‌گذاری کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استخراج در معادن سنگان را طی سال جاری افزایش دادیم، افزود: 2 پیمانکار واجد شرایط در 2 گروه (الف) و (ب) فعالیت خود را در معادن سنگان آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ها باید در توسعه حوزه زیرساخت برنامه ریزی کنند، گفت: در حوزه زیرساخت، برنامه احداث جاده تربت حیدریه به سنگان با مشارکت ایمیدرو، شرکت های سرمایه‌گذار سنگان و وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

غریب پور تامین ماشین آلات و تجهیزات در بخش حفاری را یک ضرورت در بخش معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی، بستر تامین دستگاه های حفاری نوین و تجهیزات جدید حوزه را ایجاد خواهد کرد.

* تولید 28 میلیون تن فولاد طی سال جاری

وی با تاکید بر اینکه راهی جز تسهیل صادرات نداریم، اظهار کرد: در شرایط بحرانی تحریم، تسهیل در صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، علی‌رغم اعمال تحریم‌های سخت، امسال پیش بینی می‌شود که حداقل ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد به ارزش 4 تا 5 میلیارد دلار داشته باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اهمیت هم اندیشی با بخش خصوصی در پیشبرد اهداف این حوزه، گفت: انجمن های تخصصی بیش از پیش به فکر اولویت ها و تصمیمات ملی باشند.

غریب پور با اشاره به اینکه امسال ظرفیت فولاد کشور به 38 میلیون تن خواهد رسید، عنوان کرد: طی این مدت تولید فولاد خام به بیش از 28 میلیون تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این آمار حاکی از آن است که ما در بازار دنیا، مسیر درستی را انتخاب کرده ایم، گفت: در حوزه فولاد باید به سراغ محصولات با ارزش بالا برویم.

وی افزود: در صنعت فولاد مدیریت مصرف انرژی و بهره وری قابل کنترل است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه سرمایه تحریم صنعت فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست

رییس‌جمهور گفت: ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور است، افزود: برای فعالیت اقتصادی و جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل در تولید هستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولیدات کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است، تصریح کرد: در این نمایشگاه هدف صرفاً دیدن یک محصول نیست، بلکه در کنار آن مذاکره و تحکیم قراردادها است، لذا از دست اندرکاران این نمایشگاه می‌خواهم در مذاکرات و پیگیری‌ها مجدانه کار را دنبال کنند.

وی گفت: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد. امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند کشور ما به فناوری‌های نوین دسترسی پیدا نکند، اما به لطف خداوند و به برکت تلاش نیروهای ما این دانش در کشور ما بومی شده است. تصور نشود اگر دو دانشمند و متخصصان را تحت فشار قرار دهند، می‌توانند ما را از دسترسی به دانش بازدارند.

رئیس جمهور بیان کرد: آنجا که بیشترین فشار دشمن وجود دارد، ما بیشترین موفقیت‌ها را داشتیم؛ برای مثال، در صنایع هسته‌ای و نظامی بیشترین فشار دشمن را داشتیم، در حالی که بیشتر پیشرفت‌ها در همین صنایع اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، اما استفاده از این فناوری در صنعت و پتروشیمی و… دستورکار ما خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم و دولت‌های مستقل را از پیشرفت بازبدارد، تصریح کرد: دنیا بداند علی رغم خواست نظام سلطه امروز توانایی بسیاری وجود دارد، لذا جوانان می‌توانند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری برای ملت خود و کشورهای منطقه و جهان مؤثر باشند.

وی گفت: قدرت نظامی بسیار مهم است، اما قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. آنچه می‌تواند یک کشور را قدرتمند کند، قدرت تولید، اقتصاد و توانایی برای صادرات است، لذا به تولید کنندگان تاکید می‌کنم امروز در جایگاه تولید قدرت هستید.

رئیسی یادآور شد: خط ترانزیتی ایران بسیار به صرفه و مطمئن و با زمان بسیار محدود می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای حمل و نقل باشد. باید مسأله تجارت با ارزهای ملی گسترش یابد.

در حال تکمیل

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد