Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با درج آگهی فروش حیوان خانگی در فضای مجازی اقدام به فریب دادن شهروندان و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کرد، در عملیات کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از پایگاه خبری پلیس احسان آنقی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد مالباخته چندی پیش از طریق یک آگهی فروش، یک حیوان خانگی را در شبکه‌های مجازی با قیمت زیر قیمت بازار اقدام به خرید کرده که پس از واریز پول به حساب فروشنده، پس از گذشت چندین روز حیوان خریداری شده را تحویل نمی‌گیرد.

 این مقام انتظامی اضافه کرد‌: با اعلام شکایت این فرد و در روند تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا این فرد شناسایی و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان احضار شد.

 آنقی تصریح کرد: در بازجویی‌های پلیس از متهم مشخص شد وی از 8 نفر دیگر به این شیوه کلاهبرداری کرده است که این فرد پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست در هنگام خریدهای اینترنتی به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی فروشندگان، از فروشگاه هایی خرید کنند که پس واریز وجه، پس از اخذ کالا از طریق پست و یا طرق دیگر صورت می‌پذیرد و نیز تلفن ثابت از شخص فروشنده خواسته و با آن تلفن با ایشان صحبت کنند تا از واقعی بودن شماره ثابت اطمینان حاصل کنند.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: پلیس ‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی استان مرکزی شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ سارق دستگیر شدند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار بهدانی فرد گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برخورد با جرایم به خصوص سرقت از اولویت‌های اصلی و مهم پلیس یزد است.  


وی ادامه داد: ماموران پلیس شهرستان یزد در هفته گذشته پس از هماهنگی قضائی، طرح‌های ویژه انتظامی را اجرا و ۲۵ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

 
فرمانده انتظامی استان یزد افزود: سارقان پس از انتقال به کلانتری و بازحویی‌های فنی و پلیسی به ۵۶ فقره انواع سرقت در محلات مختلف شهر یزد اعتراف کردند.  

 

سردار بهدانی فرد تصریح کرد: مبارزه با سرقت نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و همچنین شهروندان است که در این خصوص مردم باید هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.  


رئیس پلیس استان یزد یادآور شد: از شهروندان انتظار داریم هرجا که موارد مشکوکی را مشاهده کردند بلافاصله با تلفن ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را برای بررسی به پلیس اعلام کنند.  

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی