Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب کنگره ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به تلاش‌ یک مولوی افراطی برای ایجاد تفرقه مذهبی گفت که مردم افغانستان باید نسبت به تلاش‌های آمریکا برای بحران‌سازی و دیگر نقشه‌های شوم آن هوشیار باشند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف پدرام» نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و رهبر حزب کنگره ملی این کشور با انتشار پیامی خطاب به مردم این کشور نوشت: «اِشغالگران و استعمارگران به این سادگی دست از سر ما و منطقه‌ ما بر نمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نئولیبرالیسم که آمریکا نوک پیکان آن است، دست اندرکار بحران‌سازی‌های خطیر و سودجویانه در جهان و به ویژه منطقه و حوزه‌ی تمدنی ماست».

وی افزود: باید هوشیار باشیم که عدالت خواهی اجتماعی و انسانی و طبقاتی را با علم کردن موضوعاتی فرعی بر مبارزه علیه استثمار، استعمار و اشغالگری به حاشیه نرانند.

پدرام با اشاره به اظهارات مولوی انصاری در غرب افغانستان درباره سلب کردن شیعیان از ساختار سیاسی این کشور نیز گفت که شریعت خدا یکی است و سنی و شیعه ندارد، شهروندان حق ابراز نظر دارند که البته باید مسئولانه و آگاهانه بیان شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان درباره تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد بحران در افغانستان نیز گفت: با توجه به خطیر بودن اوضاع و نقشه‌های شوم آمریکا و متحدانش در منطقه باید هوشیار بود زیرا جنگ مذهبی به نفع افغانستان نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار است چیزی را زیر سوال ببریم و به آن اولویت دهیم حضور اِشغالگر است که باید علیه آن ها متحد شویم.

تلاش مولوی افراطی برای ایجاد تفرقه مذهبی در غرب افغانستاننامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان: ترور سردار سلیمانی نمونه آشکار تروریسم دولتی است«عبدالطیف پدرام»: حضور «مالکانه» ترامپ در «بگرام» تحقیر مردم افغانستان بود

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان پیش از این نیز در واکنش به ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا این اقدام را خلاف قوانین بین‌المللی و نمونه آشکار تروریسم دولتی دانسته بود.

وی همچنین گفته بود: مبارزه و مقاومت در برابر سلطه‌طلبی آمریکا حق مسلم دولت‌ها و کشورهای منطقه است و رژیم آمریکا منبع شرارت‌های بسیاری در جهان و منطقه ما بوده است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه