Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:52:38 GMT

بولیوی دیگر جبهه پولیساریو را به رسمیت نمی‌شناسد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۸۶۷۶

بولیوی دیگر جبهه پولیساریو را به رسمیت نمی‌شناسد

دولت بولیوی روابطش را با "جمهوری دموکراتیک عربی صحرا" قطع و اعلام کرد دیگر جبهه پولیساریو را که ادعای حکومت بر صحرای غربی را دارد، به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه بولیوی در بیانیه‌ای درباره روابط جدید با مراکش و دلایلی که باعث شده دیگر جبهه پولیساریو را به رسمیت نشناسد صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه بولیوی از حمایت مراکش از تغییرات حاصل شده در بولیوی بعد از شکست انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر و تعیین جینین آنی‌یز به عنوان رئیس‌جمهور موقت قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: بولیوی بر مراکش برای تقویت روابط با کشورهای عربی و آفریقایی حساب باز می‌کند.

در این بیانیه درباره نزاع صحرای غربی آمده است: بولیوی با استناد به توضیحات مراکش موضعی بی طرف و سازنده را اتخاذ کرده و به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی این نزاع پایبند است. برای همین ما روابط کنونی‌مان را با "جمهوری دموکراتیک عربی صحرا" قطع می‌کنیم.

"جمهوری دموکراتیک عربی صحرا" نام دولتی است که از ۱۹۷۶ و از سوی جبهه پولیساریو داعیهٔ حکومت بر صحرای غربی (مستعمرهٔ پیشین اسپانیا) را دارد. هم‌اکنون جمهوری صحرا تنها بر ۲۰ تا ۲۵ درصد از سرزمین‌های مورد ادعایش سلطه دارد. مراکش نیز ادعا می‌کند که بخشی از سرزمین‌های مورد ادعای این دولت، متعلق به این کشور است و دولت مراکش آن را «استان جنوبی» می‌خواند.

بولیوی از بزرگترین مدافعان جبهه پولیساریو در جهان در کنار الجزایر، ونزوئلا و آفریقای جنوبی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بولیوی جبهه پولیساریو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دولت جامائیکا 142مین دولتی است که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

کامینه جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بعد از بررسی‌های انجام شده در شورای وزیران کشور فلسطین به رسمیت شناخته شد.

وی تاکیدکرد: جامائیکا به حمایت از راه حل دو دولتی به عنوان تنها گزینه مناسب برای حل‌وفصل مناقشه طولانی مدت، تضمین امنیت اسرائیل و دفاع از کرامت و حقوق فلسطینیان ادامه می‌دهد.

اسمیت همچنین از نگرانی کشورش در خصوص جنگ غزه و بحران انسانی روزافزون در این منطقه خبرداد.

پیش از این کشور باربادوس از کشورهای حوزه کارائیب، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

اکنون کشور فلسطین تنها از سوی دو کشور جزایر باهاما و ترینیداد، توباگو در کشورهای حوزه دریای کارائیب به رسمیت شناخته نشده است.

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • ببینید | صف بیکاران در صحرا
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!