Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۵ میلیارد و ۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده گفت: مقایسه مصرف گاز طبیعی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، امروزه نه تنها توسعه بلکه ادامه زندگی نیز نیازمند انرژی است و در جهان امروز تامین انرژی از طریق حامل‌های متنوع چون نفت، گاز، فرآورده‌های حاصل از آن و انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین با توجه به نقش موثر انرژی در توسعه و رفاه اقتصادی و افزایش مصرف انرژی به موازات رشد و توسعه کشور و عنایت به محدود بودن منابع، به ویژه گاز طبیعی و به منظور پیشگیری از مواجه شدن با بحران در آینده، لزوم مدیریت صحیح مصرف انرژی را ضروری کرده است.

مصرف گاز بخش خانگی در برخی روزهای زمستان تا حدی بالا می‌رود که برای تامین نیاز این بخش، بخش‌های دیگر مصرف گاز مانند نیروگاه‌ها و برخی مصارف صنعتی دچار مشکل می‌‌شوند.

گاز طبیعی به‌عنوان پاک‌ترین سوخت فسیلی شناخته می‌شود و نسبت به فرآورده‌های نفتی، آلودگی‌های زیست‌ محیطی کمتری ایجاد می‌کند، بنابراین جایگزینی فرآورده نفتی با گاز طبیعی از لحاظ زیست‌ محیطی خسارت‌های بعضا جبران‌‌ناپذیری به کشور وارد می‌کند.

بنابراین صرفه‌جویی در مصرف گاز اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چقدر در مصرف آن بیشتر دقت کنیم می‌توانیم هم هزینه‌های مصرف را کاهش دهیم و هم به استفاده افراد بیشتری از آن کمک کنیم.

قطع شدن گاز دردسرهایی را به همراه دارد که وقتی رخ دهد، خانواده‌ها تازه متوجه می‌شوند که می‌توانستند با کم کردن فقط چند درجه از بخاری گازی منزل خود و یا موتورخانه ساختمان و با پوشیدن یک لباس گرم، در استفاده صحیح از این نعمت خدادادی کوشا باشند.

گاز جزو سرمایه‌های ملی کشور است که همه مردم حق استفاده منطقی از آن را دارند، ولی همگان باید بتوانند از این نعمت به درستی استفاده کنند.

بنابراین صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز در کاهش هزینه‌های خانوارها تاثیر دارد و علاوه بر آن که در زمینه اقتصاد فردی تاثیر دارد، اقتصاد عمومی و اجتماعی را نیز متاثر می‌کند، به طور قطع صرفه‌جویی در مصرف انرژی گاز ضروری است و می‌تواند از قطعی این انرژی در فصل سرما پیشگیری کند.

درخواست وزیر نفت از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز/ موتورسیکلت‌ها گازسوز می شوندمصرف گاز بخش خانگی چقدر است؟نگرانی از شکسته‌شدن رکورد مصرف گاز/نصف مصرف اروپا گاز تولید می‌کنیم

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در این‌باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مصرف 9 ماهه گاز استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 5 میلیارد و 6 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است.

محمدرضا سمیعی افزود: این میزان از مصرف در مقایسه با میزان مصرف استان در مدت مشابه در سال گذشته رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد که این افزایش بیشتر در فصل سرد اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: مصرف گاز طبیعی در استان با کاهش دمای هوا و ریزش هوای سرد از 16 میلیون متر مکعب در روزهای عادی به 20 میلیون متر مکعب در روزهای اخیر افزایش یافته‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: بیشترین افزایش مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی در روزهای اخیر مربوط به بخش خانگی بوده است.

سمیعی ادامه داد: بنابراین از مردم استان مرکزی تقاضا داریم که با بهره‌گیری از درزگیر برای پنجره‌ها، خاموش کردن بخاری در اتاق‌های بدون استفاده، عایق‌بندی لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها، حذف استفاده از شومینه به دلیل مصرف بالای انرژی و بازدهی کم، استفاده از پرده‌های ضخیم و تنظیم درجه حرارت خانه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد در مدیریت مصرف گاز این شرکت را یاری کنند.

انتهای پیام/712/ز

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است