Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:34:46 GMT

اجرای ۳ نمایش آیینی به مناسبت فاطمیه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۹۸۴

«خزان ارغوان»، «صورتک‌های تاریک» و «کوچه‌های بنی‌هاشم» سه نمایشی هستند که به همت سازمان فرهنگی هنری و به مناسبت ایام فاطمیه روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ایام فاطمیه، سه نمایش آیینی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روی صحنه می‌روند.

نمایش آیینی «خزان ارغوان» برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه از ۱ تا ۱۰ بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای ابن سینا اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایش با همکاری فرهنگ‌سرای ابن سینا، سازمان هنری رسانه‌ای اوج و هنرنمایی گروه نمایشی خزان ارغوان در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ روی صحنه خواهد رفت.

خزان ارغوان نمایشی آیینی در رثای حضرت زهرا(س) است و گوشه‌هایی از ماجرای شهادت بانوی دو عالم را با زبان هنر بازآفرینی می‌کند. مخاطبان خزان ارغوان، از دوران رحلت پیامبر اسلام (ص) به عنوان نقطه آغازین نمایش، نظاره‌گر این اثر خواهند بود و پس از مشاهده چند پرده نمایشی که نشان دهنده اوضاع و احوال مدینه در روزهای پس از رحلت رسول خداست، به ماجرای فدک و حمله به خانه امیرالمومنین(ع) می‌رسند.

خزان ارغوان امسال هشت پرده‌ نمایشی تحت عناوین برزخ خلیفه‌ اول و دوم، میدانگاه مدینه، مناظره‌ فدک، دورهمی خلیفه اول و دوم با یارانشان، حمله به خانه‌ وحی، خلوت امام حسن و امام حسین علیهم السلام، تشییع حضرت زهرا(س) و قبرستان مدینه را به تصویر می‌کشد.

این نمایش با «نذر فرهنگی» به صورت رایگان روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • «طاووس خانم و ازدواج‌هایش» روی صحنه می‌رود
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد