Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون جنبش حماس اعلام کرد که مصری‌ها از سفر اسماعیل هنیه به تهران و شرکت در مراسم سردار سلیمانی دلخور شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از عرب 48، خلیل الحیه، معاون جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که مقامات مصری رغبتی به سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران نداشتند.

وی گفت که مصری‌ها از سفر هنیه به تهران و شرکت در مراسم تشییع سردار سلیمانی دلخور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحیه همچنین گفت: حماس موضع مستقل خود را دارد و سفر اسماعیل هنیه به تهران نتایج مثبتی در بعد سیاسی روابط ایران و حماس به دنبال خواهد داشت. حماس به منظور حمایت از مساله فلسطین به دنبال تقویت روابط خود با کشورهای عربی، اسلامی و جهان است.

به نقل از اسرار الاسبوع وی در ادامه بر روابط قوی ایران و حماس تاکید کرد و گفت: زمانی که میان ایران و حماس اختلاف سیاسی به وجود آمد و این اختلاف دو سال به طول انجامید، جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از مقاومت ادامه داد و سردار شهید سلیمانی مشخصا در سال 2016 زمانی که با رهبران حماس دیدار کرد به این اختلافات پایان داد و روابط دو طرف قوی‌تر از قبل شد.

معاون هنیه با اشاره به اینکه مشارکت رئیس دفتر سیاسی حماس یک وظیفه اخلاقی و ملی است افزود: علیرغم مخالفت برخی کشورهای عربی، رهبران حماس در سفر به تهران هیچ تردیدی نداشتند. اگر برای بزرگداشت شهید سلیمانی به ایران نرویم پس چه زمانی به این کشور برویم؟

وی تاکید کرد: مسئولان حماس در شرایط سخت‌تر نیز به ایران سفر کردند و هیچ گاه از معادلات سیاسی منطقه هراسی نداشتند، زمانی که ایران در اوج تنش با عربستان و آمریکا بود و دقیقا زمانی که ایران پهپاد آمریکایی را ساقط کرد هم مسئولان حماس به ایران رفتند و حضور حماسی‌ها در آن شرایط بدین معناست که حماس در صف جمهوری اسلامی قرار دارد. پیام سیاسی آن سفر عمیق‌تر و مهم‌تر از پیام سفر برای تشییع سردار سلیمانی بود.

الحیه تاکید کرد که حماس به هر قیمتی از روابط خود با حماس دفاع می‌کند و جنبش حماس امروز بخشی از خط مشی ایران و حزب‌الله در مقابله با پروژه آمریکایی-صهیونیستی است.

لینک کوتاه: asriran.com/002yjT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسماعیل هنیه حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: پاسخ حماس به طرح پیشنهادی جهت توقف جنگ ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: امشب آقای اسماعیل هنیه طی تماس تلفنی با اینجانب، ضمن قدردانی از مواضع قوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم و مردم ایران در حمایت از فلسطین و غزه، به تبیین آخرین تحولات پرداخت و اظهار داشت: «ما پاسخ حماس را به طرح پیشنهادی مصر و قطر برای توقف حملات رژیم اسرائیل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و … ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است. ما در نیات خود صادق هستیم.»

کد خبر 6098752 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • هنیه: پاسخ حماس به طرح پیشنهادی جهت توقف جنگ ارسال شده است
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود