Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@02:11:36 GMT

جریمه شکار هر قطعه هوبره ٣٠٠ میلیون ریال است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۰۷۸۶

جریمه شکار هر قطعه هوبره ٣٠٠ میلیون ریال است

محمد انور هاشمزهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فصل مهاجرت پرنده هوبره به منطقه، با کسانی که اقدام به شکار این پرنده درحال انقراض کنند طبق قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: مهاجرت پرنده هوبره که به زبان محلی«چرز» نام دارد از نیمه دوم آبان از سرزمین‌های شمالی به ایرانشهر آغاز شده و تا پایان اسفند در این منطقه زیست می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: زیستگاه این پرنده مهاجر دشت‌های باز و وسیع منطقه است که متاسفانه توسط افراد سودجو شکار می‌شوند.

وی بیان کرد: هوبره مشتری‌های زیادی در بین عرب‌های ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان این پرندگان را به این کشورها قاچاق می‌کنند.

هاشمزهی با هشدار به شکارچیان متخلف و تاکید بر پرهیز از شکار این پرنده حمایت شده و کمیاب افزود: هرگونه شکار و صید حیوانات و پرندگان تحت حمایت محیط زیست پیگرد قانونی دارد.

وی بیان کرد: تا کنون بیش‌از ۴هزار تله زنده‌گیری هوبره از ابتدای دی تا کنون از سطح منطقه جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد. 

پرنده رو به انقراض هوبره در زیستگاه ‌های بیابانی و مناطق خشک دشتی زادوولد می‌کند و این پرنده ارزشمند دارای گردن و دم خرمایی رنگ دراز و از حشرات، بی مهرگان، دانه و بذر گیاهان تغذیه می‌کند. 

هوبره تمایل کمی به پرواز کردن دارد و اغلب راه می رود و از این رو شکارچیان غیرمجاز با ساخت دیواره و پرچین هایی کم ارتفاع از بوته ها و شاخ و برگ درختان در مسیر حرکت این پرنده و ایجاد سد معبر در مسیر آن اقدام به زنده گیری می‌کنند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده اند.
این شهرستان دارای دشت‌های وسیع و زیستگاه گونه‌های مختلفی از حیات وحش است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 پرنده حشرات حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست قانون قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو

دریافت 6 MB


✅ پارسینTV
???? @parsintv

کد خبر 847200 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟