Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@23:17:38 GMT

آماده‌باش راهداری در ۱۴ استان برفی کشور

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۳۵۸۵

آماده‌باش راهداری در ۱۴ استان برفی کشور

خبرگزاری فارس: با اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی که وارد کشور شده است، از هم‌اکنون و با شدت بیشتر از امشب در بسیاری از استان‌های کشور موجب بارش برف خواهد شد.

در این راستا مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ورود جبهه بارشی همراه با کولاک و برف و برودت هوا به کشور تلاش کردیم از دو روز گذشته اطلاعیه به استان‌های درگیر ارسال کنیم و تاکید شود که از نظر شن، نمک، تجهیزات راهداری، گازوئیل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. راهدارخانه‌ها حتما تجهیز شوند.

رودباری افزود: در 940 پایگاه راهداری زمستانی ادوات و راهداران در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با ورود این سامانه بارشی از سمت شمال غرب، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و چند استان دیگر درگیر بارش برف شود.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که 14 استان درگیر بارش برف شوند، همچنین کولاک در برخی از محورها پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه در دو استان بوشهر و خوزستان هم بارش باران داریم.

رودباری افزود: راهدارخانه‌ها در این 14 استان تجهیز کامل شده‌اند ضمن اینکه راهدارها هم مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی در محورهای این استان‌ها هستند، کما اینکه عملیات برف‌روبی همچنان ادامه دارد و تا پایان بارش برف ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: 10 هزار دستگاه انواع ماشین‌الات راهداری در این 940 راهدارخانه و جاده‌های کشور مستقر شده‌اند و 12 هزار و 300 نیروی راهدار آماده‌باش هستند.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد و همه مراکز مدیریت راه‌های استان درگیر برف و باران در آماده‌باش هستند و رصد جاده‌ها و نظارت بر عملیات راهداری از طریق 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری انجام می‌شود.

رودباری ادامه داد: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای 141 گزارشات خود را در باره جاده‌ها ارسال کنند تا در صورت لزوم ادوات اعزام شود. همچنین همکاران ما در مراکز مدیریت راه‌ها مستقر هستند و مردم می‌توانند آخرین وضعیت جاده‌ها را از طریق تلفن گویای 141 و سایت سازمان راهداری دریافت کنند.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کشور بپرهیزند و در صورت عدم لزوم حداقل تا دو روز آینده در جاده‌ها خصوصا جاده‌های کوهستانی تردد نداشته باشند و اگر ضرورتی وجود دارد حتما تجهیزات زمستانی کامل و زنجیر چرخ در خودرو داشته باشند و از سلامت خودروی خود و سیستم گرمایشی آن مطمئن باشند، ضمن آنکه دقت کنند مخزن سوخت خودروی آنها در سفرها تکمیل باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آماده باش راهداری سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ منصور شیشه فروش گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر شب بارشهای رگباری و تندباد در شهرستان های نایین ، اردستان ، خوروبیابانک ، ورزنه ، نطنز ، شهرضا ، دهاقان ، سمیرم ، بخش انارک ، بخش مهاباد وچوپانان ادامه دارد.


وی گفت: با توجه به بارشهای چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پلها و مستعدد بودن شرایط سیلابهای محلی در مناطق فوق. مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب.طوفان و ابگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها وامادگی اداره راهداری .شهرداریها .پلیس راه. جمعیت هلال احمر .شرکتهای ازادراهی.شرکتهای امداد خودرو. اورژانس.شرکتهای گاز .اب.برق.اب منطقه ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها شد.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطراری ، خود داری از انجام سفرهای غیر ضروری در این جاده ها ، از صعود به ارتفاعات پر هیز کنند.


وی گفت: رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها ، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیورو شبکه های اب و گاز در برابر سیل . تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ، عدم استقرار .توقف و تردد در مسیلها و رودخانه های فصلی.پیشگیری و کنترل ابگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها.تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها.تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل از دیگر اقدامات است.

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین