Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،در نشستی که بعدازظهر امروز در استانداری مازندران تشکیل شد، حسن خیریان‌پور  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،اظهار کرد: متعاقب دیدارهای استاندار با وزیر کار، امور اجتماعی و تعاون و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور و جلسات گذشته در تهران، به صورت مکتوب از هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری ذیل شرکت شستا دعوت شد که از مازندران و ظرفیت‌های استان بازدید کنند که امروز اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی هدف از این جلسات و بازدیدها، هماهنگی و پیگیری برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر در حوزه‌های صنعت، معدن، کشتیرانی، گردشگری، کشاورزی، زراعت چوب و دامپروری است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اعلام کرد که مدیرعامل شستا و هیأت همراه امروز از مجموعه کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی بازدید داشتند که آخرین میزان تولید آن در سال جاری 841 تن انواع محصولات مربوط به دارو بوده و 190 نفر در آن اشتغال دارند. همچنین از بندر امیرآباد بهشهر و ظرفیت‌های آن بازدید کردند.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این نشست، با استقبال از حضور هلدینگ‌های موفق مجموعه سازمان تأمین اجتماعی و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها در حوزه اقتصادی استان، گفت: بخش‌های صنایع پاک، کشاورزی، گردشگری دریایی و شیلات و اقتصاد بنادر از اولویت‌های استان است.

وی بر سرمایه‌گذاری شستا در بخش گلخانه که 10 برابر فضای باز محصول می‌دهد و توجیه اقتصادی دارد، تأکید کرد و افزود:گرچه به دلیل وجود زمین‌های کشاورزی به این بخش کمتر توجه شده است، اما پیشنهاد ما این است که از زمین‌های شیب‌دار و زمین‌های شرق مازندران که زراعت برنج و گندم عامل دفع سموم و در نهایت آسیب به میانکاله هستند، به سمت کشت گلخانه‌ای برده شود تا هم میزان سم کمتری وارد زمین شود و هم شش هزار هکتار زمین این منطقه جدا از زمین‌های تالاب خشک شده، زیر کشت برده شود.

استاندار مازندران با اشاره به رویش و کشت 800 نوع گیاه دارویی در مازندران، که در حال حاضر بیشتر به شکل سنتی و در کارگاه‌های کوچک تولید می‌شود، توسعه این صنعت را فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برشمرد.

وی بر ضرورت توجه به صنایع معدنی در استان تأکید کرد و گفت: به دلیل کم‌توجهی و نیز آلایندگی آن و موانع زیست‌محیطی کمتر دیده شده است،بخصوص در غرب استان که دارای معادن مناسب است و در عین حال موانع زیست‌محیطی آن نیز بیشتر است.

حسین زادگان با اشاره به راه‌اندازی نخستین شتاب‌دهنده تخصصی حوزه معدن، فرآوری، صنایع معدنی و متالوژی در کشور در 5 اسفندماه، تصریح کرد: معادن اکتشاف شده احتیاج به سرمایه‌گذاری دارد ؛انتظار داریم شرکت شستا با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری به این بخش ورود پیدا کند.

وی همچنین خواستار مطالعه شستا پیرامون راه‌اندازی معادن کوچک که آلودگی زیست‌محیطی ندارند، شد.

حسین زادگان ضمن اشاره به آمادگی بنادر و دریانوردی استان در آزاد کردن 6 کشتی به مجموعه‌های دیگر و یا راه‌اندازی یک شرکت کشتیرانی جدید برای توسعه صنعت گردشگری دریایی به صدور موافقت اصولی 134 اسکله تفریحی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با ایام الله دهه فجر و در یک زمان اسکله‌ها به سرمایه‌گذار سپرده می‌شود.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) 178 شرکت را در کشور در اختیار دارد. پنج شرکت آنتی بیوتیک‌سازی ساری، چوب و کاغذ مازندران، فیبر بابلسر، چوب خزر کاسپین و شرکت کاغذسازی زیر پوشش شستا با ۲هزار و 150 نیروی کار در مازندران فعالیت دارند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زمین سرمایه گذاری کشتی مدیر عامل شرکت معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود

محمدطاهر بابازاده مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شد، گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برق‌آبی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

او افزود: در مازندران ۱۰۰ نقطه دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود. بر همین اساس نیز از سرمایه‌گذاران خواستیم که در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند.

بابازاده گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.

بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.

او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است. با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است. با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط مد نظر تهیه شده و قرار است که به اتفاق همکاران محترم در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود