Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: ما انتظار داریم که در تدوین این طرح نیازهای حوزه‌های تربیتی و پرورشی نیز دیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا کاظمی عصر چهارشنبه در کارگروه ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که در مجموعه فرهنگی فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این کارگروه در آموزش و پرورش استان خوزستان به عنوان اولین استان در سطح کشور با هدف رسیدن به یک الگوی توسعه‌ای راه اندازی شده است و لازم است در آموزش و پرورش سایر نقاط کشور نیز بسط داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های مهم در کشور تصریح کرد: این گام از خوزستان آغاز شده است و یک فرصت استثنایی را از این جهت برای این استان فراهم کرده است که باید قدر دانسته شود.

کاظمی گفت: آموزش و پرورش خوزستان شایستگی این را دارد که از نظر «شاخص‌های آموزشی» در جایگاه برتر کشوری قرار بگیرد و ما از وقوع اتفاقات خوب در این استان استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای تدوین طرح ارتقا بخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان نباید از پرداختن به شاخص‌های «فرهنگی و تربیتی» غافل شد، عنوان کرد: اگر قرار باشد شاهد اتفاق مثبتی در حوزه «ارتقای شاخص‌ها» باشیم باید نوع نگاه ما تحقق تربیت تمام ساحتی باشد.

کاظمی افزود: مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری دغدغه «آسیب‌های اجتماعی» است و ما انتظار داریم که در تدوین این طرح نیازهای حوزه‌های «تربیتی و پرورشی» نیز دیده شود و نگاه کوتاه مدت، بلند مدت و اولویت‌های دقیق این طرح با در نظر گرفتن شاخص‌های «پرورشی و فرهنگی» تدوین شود.

وی در عین حال شاخص‌های آموزش و پرورش استان خوزستان را در حوزه «پرورشی و فرهنگی» مطلوب دانست و گفت: حوزه پرورشی و فرهنگی دارای ۵۲ شاخص است که عملکرد آموزش و پرورش خوزستان در این شاخص‌ها موفق است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس

 به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی به ابتکار شهیدان رجایی و باهنر این نهاد شکل گرفت، اظهار کرد: معاونت پرورشی سال ۱۳۶۳ در وزارت آموزش و پرورش ایجاد، اما در سال ۱۳۸۰ حذف شد آن هم با این منطق که معلمان در کلاس درس به جز فعالیت آموزشی باید فعالیت پرورشی و تربیتی داشته باشند.
 

 وی افزود: انتظار اقدامات تربیتی از تمام اجزای آموزش و پرورش، صحیح است، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تعطیل شود، سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی در مجلس به تصویب رسید و تا به امروز با گذشت ۱۸ سال، رهبر انقلاب به عدم رضایت از معاونت پرورشی اشاره دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از معاونت پرورشی در حوزه مسائل تربیتی این انتظار وجود دارد که فرایند رشد دانش‌آموز را تسهیل کرده و سرعت دهد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد که دانش‌آموز باید در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کند.

فوق‌برنامه‌ها را تعطیل و فعالیت تربیتی جایگزین کنید
پورثانی با اشاره به اینکه اگر مسائل تربیتی حل شود مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مرتفع خواهد شد، مطرح کرد: بنده زمانی که مدیر مدرسه بودم، دانش‌آموزان معدل پایین داشتند و مدرسه برای حل این موضوع کلاس فوق برنامه برگزار می‌کرد، اما بنده برای حل مسائل آموزشی، اقدامات تربیتی طراحی کردم، دانش‌آموزان را به اردو بردیم، کلاس ریاضی فوق برنامه را تعطیل و به جای آن فعالیت‌های تربیتی برگزار کردیم و در نهایت معدل مدرسه ۴ نمره افزایش یافت. وقتی دانش‌آموز از حضور در مدرسه حس خوشایند داشته باشد و برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری نکند، قطعاً به آموزش علاقه مند می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزی دختر از شهر میناب استان هرمزگان در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد، او توانسته بود بدون هیچ کلاسی استعداد شعر را در خود شناسایی کرده و رشد دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات این معاونت در راستای تبیین دلایل شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برای دانش‌آموزان عنوان کرد: کنشگری دانش‌آموزان، یکی از نکات مهم در فعالیت‌های پرورشی است و دانش‌آموز را عنصر فعال و موثر می‌دانیم، ۵۰ هزار گروه جهاد تبین دانش‌آموزی داریم و دانش‌آموزان در گروه‌های ۵ نفری و ۷ نفری، اثر تولید می‌کنند. دانش‌آموزان دختر کتاب بی پرده با حجاب و دانش‌آموزان پسران کتاب یک ون شبهه را مطالعه کرده و تولید اثر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار عنصر فعال در قالب بزرگترین رویداد جهاد تبیین را داریم و معتقدیم فضای دانش‌آموزی نباید به فضای تخصصی تبدیل شود، سرودی دارای اهمیت است که در کلاس درس، از محتوای کتاب درسی و توسط معلم و دانش‌آموزان کلاس، تهیه شود.

 پورثانی درباره اقدامات معلم بلاگر‌ها عنوان کرد: دانش‌آموز وسیله نیست بلکه ما وسیله‌ای برای رشد دانش‌آموزان هستیم. معلم بلاگری که برای جمع کردن فالوئر در فضای مجازی، دانش‌آموز را وسیله می‌کند از تربیت هیچ چیزی دریافت نکرده و رسالت اصلی معلم و تربیت را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت معلم بلاگر‌ها باید در در دو حوزه فعالیت کنیم. نخست؛ حوزه سلبی که وزارت آموزش و پرورش با چند نفر از افراد معلم نما به واسطه حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، برخورد کرده است و این افراد از سیستم حذف شده‌اند. برخورد با معلم بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی بوده است و با هر معلمی که شأن معلم یا همان رسالت انبیا را فراموش کند و از دانش‌آموز به عنوان وسیله استفاده کند، برخورد خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حوزه دوم؛ اقدامات ایجابی یا فرهنگی است، باید دانش آموزان را نسبت به نقش خود در فضای مجازی آگاه کنیم و در حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای اطلاعات آن‌ها را افزایش دهیم تا خودشان اجازه ندهند که دستمایه این افراد شوند.

وی درباره نحوه گزینش معلمان مناسب و اینکه در برخی موارد شاهد تنبیه بدنی دانش‌آموزان به دلیل ورود معلمان نامناسب به آموزش و پرورش هستیم، گفت: ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، اما در مقطعی از زمان این دانشگاه تضعیف شد همچنین ۳۰۰ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و افراد حق التدریس با مصوبه مجلس بدون گذراندن یک روز آموزش وارد مدارس شدند. هم اکنون در گزینش جدید، کانون‌های ارزیابی مستقر هستند که افراد را به طور دقیق بررسی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار