Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه خمسه روز پنجشنبه در نشست کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی قزوین افزود: اموری مانند ساخت و ساز واحدهای تولیدی، مسکن و ویلا و ... باید در زمین هایی که قابلیت کشاورزی نداشته و  یا پس از بررسی های قانونی لازم در اراضی که به لحاظ کشت و کار درجه دوم و سوم هستند، احداث شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های مجموعه جهاد کشاورزی و امور اراضی توقف و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه اظهار داشت: مجوز احداث واحد تولیدی، تغییر کاربری و اطاقک کارگری و نگهبانی بر اساس قانون تنها از طریق کمیسیون مربوطه صادر خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تشدید برخورد با متخلفان و تغییر دهندگان غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی، افزود: با هماهنگی انجام شده با سایر ادارات کل و دستگاه های اجرایی، واحد های تولیدی  و متقاضیان ساخت و ساز قبل از هرگونه اقدامی باید برای فعالیت مجوز تغییر کاربری دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی رسالت اساسی ماست و در این خصوص از همه امکانات و ظرفیت های قانونی خود استفاده می کنیم.

در این نشست ۳۵طرح تولیدی و اطاقک نگهبانی برای تغییر کاربری درکمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مطرح شد.

استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی تغییر کاربری اراضی استان قزوین اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد