Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی احمدی رئیس کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به پایان یافتن مهلت بررسی سی اف تی در مجمع تشخیص، اظهار داشت: ماده 25 آئین‌نامه داخلی مجمع تصریح دارد که با پایان مهلت بررسی یک ساله نظر شورای نگهبان محکَّم خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت اگر بخواهد می‌تواند هم راجع به پالرمو و هم راجع‌به سی اف تی بخشی از آن ایراداتی که شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت گرفته را برطرف کند و با برطرف کردن آن ایرادات یک لایحه جدیدی را به مجلس ارائه دهد، اظهار داشت: ما معیارهای اف ای تی اف را در قانون مبارزه با منابع مالی تروریسم رعایت کردیم پس با وجود این قانون داخلی ضرورتی بر تصویب سی اف تی وجود ندارد اما اگر دولت اصراری دارد می‌تواند با رفع ایراداتی که بوده لایحه جدید به مجلس ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه مخالفان تصویب این لایحه در مجلس بیشتر بودند با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر، گفت:  شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک نقطه عزیمتی برای بازتعریف نظریه انقلاب و ارزش‌های انقلاب در جامعه ما شد و قطعا هرچه که به این نظریه نزدیک‌تر شدیم فاصله ما با وادادگی‌های سیاسی بیشتر شد.

رئیس کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من فکر می‌کنم بررسی پیامدها و اثرات شهادت حاج قاسم سلیمانی به زمان نیاز دارد اما یکی از ابعاد آن بازتعریف نظریه انقلابی گری و فاصله‌گرفتن با وادادگی‌ها در عرصه سیاسی و بین‌الملل بود و این فضای ایجاد شده بر روی اعضای مجمع تشخیص هم اثرگذاشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی در دولت و مجلس که حتی مسئولیت‌های حقوقی هم دارند اظهار کرده بودند کمیسیون‌های مشترکی برای جمع‌بندی سی اف تی تشکیل شده بود و چون این کمیسیون‌ها به جمع‌بندی نرسیدند مجمع تشخیص فرصت برای رسیدگی دارد. این حرف شاید از یک فرد سیاسی پذیرفته باشد اما از منظر حقوقی قابل پذیرش نیست زیرا بالاخره مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای آن قانون‌مدارند و باید بر قانون‌مداری هم تاکید بکنند.

احمدی افزود: ماده 25 آئین‌نامه داخلی تعیین و تکلیف کرده بنابراین ما نباید به سازوکار تعریف شده به‌خاطر سبب سلایق شخصی و ملاحظات سیاسی یا تحلیل‌هایی که در جامعه وجود دارد آسیب بزنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت علی احمدی مجلس شورای اسلامی مهلت بررسی CFT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!