Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به پیش‌بینی کاهش شدید دما در استان بوشهر، احتمال وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

احمد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر، اظهار داشت: به استناد اخطاریه اداره کل هواشناسی استان و با توجه به تشدید بارندگی‌ها, پیش‌بینی شده است طی روز پنج‌شنبه تا شنبه دمای هوا به طور میانگین 4 تا 7 درجه کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: احتمال وزش باد شدید  با سرعت بیش از 50 کیلومتر در ساعت وجود دارد، بنابراین وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی کاملا احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: طی این مدت توصیه می‌شود کشاورزان تولیدکننده گوجه‌فرنگی نسبت به روشن کردن سیستم آبیاری خود در ساعات ۳ تا ۶ صبح و در صورت امکان کشیدن پلاستیک روی ردیف‌های کشت و ایجاد آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام نمایند.

سبحانی گفت: همچنین حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان نسبت به گرمایش گلخانه‌های خود اقدام کنند، ادامه داد: از آنجا که در ارتفاعات کاهش دما شدیدتر است، باغ‌داران شهرستان‌های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعات اوج سرما یعنی از ساعت ۳ تا ۶ صبح نسبت به آبیاری باغات مرکبات خود اقدام کنند. 

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان توجه داشته باشند در روزهای اخیر به دلیل برودت هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را انجام ندهند، چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی یا باغی آنها شود.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محصولات کشاورزی استان بوشهر دما سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود، آماده‌سازی پنل پست کتاب و... خود اقدام کنند.
همچنین ناشران می‌توانند شماره‌ تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند. 

 ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند