Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خلیلیان مدیرکل دیوان محاسبات استان در جلسه شورای اداری استان که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد گفت: شفافیت و پاسخگویی مدیران در اولویت قرار دارد و دو دستگاه نظارتی اداره کل اقتصادی و دارایی و برنامه ریزی استان باید در برنامه‌ها نظارت بیشتری کنند.

وی بیان کرد: عملکرد در دیوان محاسبات استان علیرغم محدودیت مالی قرار شد گزارش تفریغ بودجه در هر استان تهیه و به مجلس داده شود لذا شفافیت در نظارت مهم است تا محاسبات مالی دقیق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خلیلیان اظهار داشت: دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند حدود ۱۱۴ دستگاه توسط دیوان نظارت می‌شود، ۴ دانشگاه، شش شرکت دولتی، ۳۴ اداره و ۴۴ دستگاه مختلف دیگر تحت نظارت هستند.



وی گفت: برخی دستگاه‌ها همه مقررات را رعایت می‌کنند اما از نظر شفافیت جایگاه خوبی ندارند و این که گفته شده دیوان محاسبات نباید شجاعت و جسارت را از مدیران بگیرد که باید اذعان کرد ما چنین رویکردی نداریم که جسارت دستگاه کم شود اما شجاعت با بی تدبیری فرق می‌کند.

مدیرکل دیوان محاسبات اظهار داشت: در کنار شما هستیم تا عملکرد بهتری داشته باشید و بودجه درست هزینه شود زیرا در استان ۲۹۰ بند انحرافی شناسایی شده که آن را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده ایم و احساس می‌کنیم باید موارد انحراف تذکر داده شود فقط اعلام موارد به مدیر است که کنترل بیشتر شود.

وی اضافه کرد: این انحراف حدود ۱۲ درصد در درآمدها و در امور پرسنلی ۲۶ درصد و ۱۵ درصد در تملک دارایی و ۱۵ درصد در رعایت نکردن مقررات کشوری است که تذکر لازم داده شده است.

خلیلیان یادآور شد: گاهی مدیر دلسوزی داریم که به دلیل بی توجهی به انحرافات موجب شده تا خدمات دستگاه زیر سوال برود لذا توصیه می‌کنیم در کنترل داخلی مراقب باشید تا برای نمونه فرآیند مالی از صفر تا ۱۰۰ در دست یک نفر نباشد. کنترل‌های داخلی جدی گرفته شود.

مراقب هزینه‌ها باشید

وی اظهار داشت: پرهیز از هزینه‌های زائد به دلیل مشکلات نقدینگی جدی گرفته شود و در این میان لازم است از ظرفیت‌های قانون بودجه استفاده بهتری شود و مدیران باید تبصره و احکام بودجه را بررسی کرده و از ظرفیت اعتبارات ملی هم بهره مند شوند.

خلیلیان افزود: در زمینه ایجاد درآمد باید مانند بخش خصوصی رفتار کرده و برای شناسایی منابع جدید درآمدی اقدام کنید.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین گفت: دستگاهی که طرح‌های نیمه تمام دارد منطقی نیست طرح جدید را آغاز کند.

وی گفت: برخی مدیران در مصرف بودجه و اسناد خزانه اطلاعات کافی ندارند لذا با تضییع بیت المال مواجهیم اما در مجموع دیوان محاسبات با شعار پیشگیری، هدایت گری و اقتدار در حمایت از مدیران در خدمت دستگاه‌های اجرایی است و ما با مشاوره رایگان در کنار شما هستیم تا منابع درست مصرف شود.

کد خبر 4833452

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین دیوان محاسبات بارش برف بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس شهرکرد ایلام قزوین گرگان دهه فجر انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند شیراز سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد

مهرداد عرب اول بیان کرد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر ضرورت بررسی عملکرد اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف در سال ۱۴۰۳ جلسات بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در این سازمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسات عملکرد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی از نظر پیشرفت ریالی و فیزیکی طرح‌های استانی و طرح‌های به بهره برداری رسیده به تفکیک شهرستان‌ها و تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بررسی می‌شود.

این مقام مسوول گفت: نتایج پیگیری‌های به عمل آمده در زمینه جذب منابع مالی و ردیف‌های متمرکز بودجه سال ۱۴۰۲، عملکرد بازدیدهای میدانی و جلسات برگزار شده با فرمانداران نیز در این جلسات بررسی و برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌ها برای بودجه ۱۴۰۳ ارائه می‌شود.

وی، میزان مشارکت دستگاه‌های اجرایی در جذب سرمایه گذار و بهره برداری از طرح‌های تعهدی را از دیگر شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود