Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:52:39 GMT

راه ارتباطی ۱۵۲ روستای کردستان بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۳۵۲۱۲

راه ارتباطی ۱۵۲ روستای کردستان بازگشایی شد

رامبد نوذری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهداران با وجود تاریک شدن هوا در محورهای روستایی که بر اثر برف و کولاک مسدود شده اند مستقر شده و در حال بازگشایی مسیرها هستند.

وی افزود: ۵۲ روستای باقی مانده بیشتر در روستاهای سخت گذر و کوهپایه‌ای شهرستان های سنندج، دیواندره و دهگلان واقع شده و پیش بینی می‌وشود در صورتی که کولاک ادامه نیابد صبح فردا تمامی راه‌های روستایی بازگشایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: همچنین راهداران علاوه بر نمک پاشی و برف روبی  تمامی جاده‌ای مواصلاتی استان محور سروآباد – هورامان را که شاهد سه فقره بهمن سنگین و نیمه سنگین بود را نیز بازگشایی کرده اند.

‌طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح،  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان کردستان بارش باران مسافران راه بازگشایی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا

بارش برف روز گذشته کوه دنا و گردنه بیژن و مسیر فرعی سی سخت به پادنا (سمیرم) را سفید پوش کرد؛ عملیات ریزش برداری، نمک پاشی و برف روبی دراین محور توسط راهداران کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

محور فرعی سی سخت به پادنا به طول ۲۳ کیلومتر در مسیر ارتفاعات دنا قرار دارد.

این مسیر بیشتر در محدوده گردنه بیژن در ارتفاع بالای سه هزار و ۲۰۰ متری از آبان هر سال با بارش شدید برف همراه می‌شود.

این گردنه که با بارش‌های سال گذشته مسدود شده بود سوم اردیبشهت امسال با تلاش و سخت کوشی راهداران بازگشایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه